صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

نوکیا ۶ در عرض یک دقیقه به فروش رسید!

گوشی هوشمند میان رده و بسیار مورد انتظار نوکیا ۶ سرانجام امروز طبق برنامه‌ی از پیش تعیین شده‌ی «معامله‌ی روز» در کشور چین به فروش رسید. فروش نوکیا ۶ در مدت زمان تنها یک دقیقه صورت گرفت.
به گزارش کسب و کار نیوز و به نقل از دیجی رو، نوکیا ۶ در حال حاضر تنها به صورت اختصاصی در بازار کشور چین از طریق فروشگاه آنلاین Jingdong به آدرس اینترنتی JD.com به فروش می‌رسد. ممکن است برخی برچسب قیمت ۱۶۹۹ یوانی این گوشی هوشمند را با توجه به مشخصات سخت افزاری میان رده‌ی آن، از جمله تراشه‌ی اسنپدراگون ۴۳۰ شرکت کوالکام، گران تلقی کنند.
البته فقدان یک چیپست قدرتمند با طراحی بدنه از جنس پریمیوم و بسیار مستحکم جبران شده است. علاوه بر این، Nokia 6 حافظه‌ی اجرایی (RAM) به میزان ۴ گیگابایت را در درون خود جای داده است تا به کاربر اطمینان دهد که نصب هر تعداد بازی و برنامه باعث کندی و افت سرعت نخواهد شد.
انتظار می‌رود که دور دوم فروش نوکیا ۶ در قالب برنامه‌ی معامله‌ی روز به زودی آغاز شود اما وب‌ سایت Jingdong هنوز تاریخ آن را اعلام نکرده است. تعداد دستگاه‌های به فروش رسیده در برنامه‌ی معامله‌ی روز نخست هنوز اعلام نشده است، اما امیدواریم که تعداد دستگاه‌های تولید شده‌ی نوکیا با تقاضای بازار مطابقت داشته باشد.
برای یادآوری باید بگوییم که گوشی هوشمند نوکیا ۶ دارای یک صفحه‌ی نمایش ۵٫۵ اینچی با رزولوشن تصویر فول اچ دی (۱۰۸۰ در ۱۹۲۰)، تراشه‌ی هشت هسته‌ای اسنپدراگون ۴۳۰، ۴ گیگابایت حافظه‌ی اجرایی، ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی داخلی با امکان افزایش این میزان از طریق درگاه حافظه‌ی خارجی، دوربین اصلی متشکل از یک حسگر ۱۶ مگاپیکسلی و فلش LED تکی، دوربین جلوی ۸ مگاپیکسلی برای ثبت تصاویر سلفی و برقراری تماس‌های ویدیویی و یک باتری ۳۰۰۰ میلی آمپری تعبیه شده در درون بدنه‌ی فلزی می‌باشد.