صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

شماره سیزدهم ماهنامه «دانش‌بنیان» منتشر شد

سالهاست که جمهوری اسلامی ایران بر مدار شتاب علمی قرار گرفته است و مقاله ها و دستاوردهای علمی و فناوری بسیاری را عرضه کرده و در برخی از فناوری های مهم و نو و استراتژیک هم، پیشرفت های کمتر قابل باوری داشته است.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از خبرگزاری مهر، اما جامعه ما کمتر از این جریانات آگاهی داشته است. این کم آگاهی، گلایه و گاهی اوقات سرخوردگی و دلتنگی فناوران و پژوهشگران را به همراه داشته است. در حقیقت حلقه مفقوده این جریان، همان موضوع اهم «توزیع» است. 
پرویز کرمی در بخشی از این ماهنامه اظهار داشت: امروز سرمایه داران نوین در عرصه آموزش عمومی در کاهش آسیبهای اجتماعی و در رفع بحرانهای اخلاقی حضوری جدی و مستمر دارند و به این طریق خوبی را نشر می دهند. در ازای این خوبی، خوشی های زیادی را هم نصیب میبرند، اما مشکل اصلی در این میان ساز و کارهایی است که باید تغییر کنند و نگرشهایی است که باید نو شوند.
وی افزود: هم آدم ها باید نو شوند و دنیا را طور دیگری ببینند، هم قوانین باید با نگرشهای جدید تطبیق پیدا کنند. در کسب و کارهای نوآور سرعت رشد کیفی و کمی بالاست پس باید قوانین و دستورالعمل های به روز و روزآمد پابه پای این نوآوری ها باشد.
به گفته وی، سیستم بروکراسی، سیستم بانکی، قوانین، ادارات و از همه مهمتر تلقی عمومی و صاحبان حرف باید به این سمت متمایل شود که خیر عام جای «مضار گروهی» را بگیرد. و برای این کار باید پیوست فرهنگی اجتماعی کسب وکارهای نوین تدبیر و تدارک شود.
سیزدهمین ماهنامه آموزشی، علمی، خبری، تحلیلی «دانش بنیان» به صاحب امتیازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مدیرمسئولی سورنا ستاری و سردبیری پرویز کرمی، دی ماه ۱۳۹۵ منتشر شده است.