صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

قاضی عسگر: نقش علما، همانند انبیاء هدایتگری است

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: نقش علما در زندگی بشر بویژه جوامع اسلامی، کاملا برجسته و همانند انبیاء هدایتگر است.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا،حجت الاسلام قاضی عسگر شامگاه چهارشنبه در بیست و سومین نشست ستارگان محراب و آیین بزرگداشت آیت الله اسدالله ربانی افزود: تجلیل از مقام علم و عالمان فرهیخته، یادآوری فضایل آنها برای مردم است، زیرا نقش علما در زندگی بشر بویژه جوامع اسلامی کاملا برجسته است.
وی با اشاره به آیه «والذین اوتوا العلم درجات» گفت:اسلام برای اهل دانش، احترام و مقام قائل است و در روایات آمده است که علما، امینان رسل در زمین هستند.
وی گفت: عالمان دین همانند انبیاء، نقش هدایتگری در زمین دارند و هادیان امت به شمار می آیند.
حجت الاسلام قاضی عسگر با اشاره به تاکید روایات بر تصدیق عمل و گفتارعالم بیان کرد: در مورد عالم بی عمل درروایات تعابیر عجیبی به کار برده شده از جمله اینکه آمده است 'فردای قیامت، دوزخیان به بوی بد بدن عالم بدون عمل متنفر و منزجرند'، بنابراین باید از علمای متقی و وارسته تجلیل به عمل آورد.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت خاطر نشان کرد: متاسفانه امروز شهرهای ما از علمای برجسته خالی شده واین جای نگرانی است.
وی با اشاره به آشنایی و ارتباط سالیان متمادی خود با آیت الله ربانی گفت: ایشان سابقه 20 ساله خدمت در منطقه محروم بندرگز در سنگر امامت جمعه را داشتند.
وی با بیان اینکه آیت الله ربانی عاشق خدمت به مردم بود، اظهار کرد: ایشان در محضر آیات عظام همچون کوهستانی، میلانی، میرزا هاشم آملی، گلپایگانی و طباطبایی تلمذ کرد وسال ها در نجف از محضر بزرگانی همچون امام خمینی(ره)، شاهرودی، خویی و دیگر مراجع بهره برد.
حجت الاسلام قاضی عسگر موفقیت در خطابه، تالیف کتب، تربیت مردم، تبلیغ دین در داخل و خارج کشور، پیش قدم به حضور در جبهه ها همانند سایر مردم وافتخار به ابوشهیدی را از جمله ویژگی های آیت الله ربانی برشمرد.
وی افزود: اهتمام به امور دینی، پایه گذاری مسجد حضرت ابوالفضل(ع) در بلوار مرزداران و 16 سال خدمت به مردم در خانه خدا از دیگر ویژگی های وی بوده است.
بر اساس این گزارش رونمایی از یادمان مرحوم آیت الله ربانی و مداحی یکی از ذاکرین اهل بیت(ع) از برنامه های جنبی بیست و سومین نشست ستارگان محراب بود.
بیست و سومین همایش ستارگان محراب، شب گذشته در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) مرزداران تهران با حضور حجج اسلام و المسلمین حاج علی اکبری و ناصحی و علما و روحانیون برگزار شد.