صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران مطرح کرد

نقش موثر محصولات فرهنگی در ارتقای فرهنگ جامعه

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: طرح‌های مفهومی، هنرهای تجسمی و نمایشی می‌توانند سهم چشمگیری در جلب توجه مردم به معضلات فرهنگی و آموزش درباره آن‌ها داشته باشند و باید از محصولات فرهنگی تولید شده در این حوزه حمایت کنیم.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، مجتبی عبداللهی با اشاره به برگزاری جشنواره تولیدات محصولات فرهنگی فیروزه اظهار کرد:‌ در جامعه چالش‌های فرهنگی بسیاری وجود دارد که باید از زوایای مختلف مورد بررسی قرار گیرد و ابعاد مختلف آن بررسی شود.
وی با بیان اینکه متاسفانه در سال‌های گذشته از مسائل فرهنگی غافل شده‌ایم و آنطور که باید و شاید به این مساله توجه نشده بود، گفت: اکنون که چشم باز کرده‌ایم، متوجه شدیم چه شرایط نامطلوبی در شهرهای ما حاکم شده است و به عنوان مثال آسیب‌هایی که امروز شاهد آن هستیم علاوه بر غفلت، نتیجه مبارزه‌ای است که استکبار جهانی علیه کشور، نظام و مردم انجام داده است.
معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با بیان اینکه دشمن برای پیگیری اهداف خاص خود از همه ابزارها از جمله ابزار فرهنگی استفاده می‌کند، گفت: با توجه به اهمیت موضوع فرهنگ سه محور سبک زندگی، هویت و مدیریت تغییرات فرهنگی به عنوان محورهای اصلی در برنامه‌ریزی فرهنگی شهری قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه‌ در موضوع سبک زندگی موضوعاتی چون اخلاق و رفتار شهروندی و سلامت شهری مورد تاکید قرار گرفته است، گفت: همچنین موضوعاتی چون هویت بومی، هویت دینی و هویت انقلابی مورد توجه ما قرار دارد.
معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران افزود: رسانه‌های جدید و شبه عرفان‌ها و جریان‌های نوظهور کج‌روی فکری از موضوعاتی است که در برنامه‌های مربوط به مدیریت تغییرات فرهنگی به آن توجه ویژه خواهد شد.
عبداللهی با تاکید بر اهمیت تقویت هویت بومی شهروندان، گفت: هویت انقلابی شامل تقویت هویت انقلابی مبتنی بر انقلاب اسلامی و تقویت هویت انقلابی مبتنی بر دفاع مقدس مورد تاکید قرار دارد.
به گفته وی، برنامه‌ریزی‌های انجام شده در این حوزه با تلاش و صرف وقت بسیار و با استفاده از نظرات افراد متخصص در زمینه فرهنگ گردآوری شده است.
معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اشاره برگزاری جشنواره محصولات فرهنگی فیروزه، به نقش موثر هنرمندان و محصولات فرهنگی و هنری در ارتقای فرهنگ جامعه اظهار کرد: طرح‌های مفهومی، هنرهای تجسمی و نمایشی می‌تواند سهم چشمگیری در جلب توجه مردم به معضلات فرهنگی و آموزش درباره آن‌ها داشته باشد و جشنواره فیروزه می‌تواند از تولیدکنندگان این محصولات حمایت کرده و سبب ارتقای انگیزه و روحیه آنان شود.
بنا براعلام روابط عمومی سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران، وی حضور مردم در جشنواره‌ها و رویدادهای فرهنگی نظیر فیروزه را مثبت ارزیابی کرد و افزود: حضور مردم در رویدادهای فرهنگی می‌تواند آغاز اتفاقات مفید باشد؛ چرا مردم در مسائل فرهنگی رکن اصلی هستند.