صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

مدیر کل راه و شهرسازی استان یزد مطرح کرد

بهره‌برداری از ۱۵ کیلومتر طرح بزرگراهی بافق- یزد در دهه فجر

مدیر کل راه و شهرسازی استان یزد از افتتاح ۱۵ کیلومتر از ۴۳ کیلومتر باقی مانده از طرح دوبانده کردن بزرگراه بافق-یزد در دهه فجر امسال همچنین آماده افتتاح بودن ۶کیلومتر از محور یزد-طبس در مسیرهای کوهستانی این بزرگراه خبر داد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی, محمدرضا نقصان محمدی، مدیر کل راه و شهرسازی استان یزد عنوان کرد: طرح دو بانده کردن یزد- بافق یکی از این طرح‌های مهم و بزرگ است که دهه فجر امسال  نزدیک به ۱۵ کیلومتر از فاز پایانی آن به بهره‌برداری می‌رسد. کل این بزرگراه ۱۱۰ کیلومتر طول دارد که ۶۷ کیلومتر آن به بهره‌برداری رسیده و ۴۳ کیلومتر باقی مانده که ۱۵ کیلومتر آن دهه فجر افتتاح خواهد شد.
نقصان محمدی همچنین به طرح دو بانده کردن محور یزد- طبس اشاره کرد و توضیح داد: کل محور ۲۴ کیلومتر طول دارد. بخش‌های کوهستانی این طرح به طول ۱۲ کیلومتر درحال اجراست که شش کیلومتر آن آماده افتتاح است و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده به زودی عملیات اجرایی بخش‌های بعدی این محوربه طول ۱۲ کیلومتر که طریق الرضا(ع) نام گرفته است، آغاز می‌شود.
مدیر کل اداره راه و شهرسازی یزد از پیگیری عملیات اجرایی ساخت راه اصلی  ندوشن- ورزنه نیز خبر داد و گفت: با توافقاتی که صورت گرفته، به زودی اجرای عملیات پل‌سازی و ابنیه این محور به طول ۴۲ کیلومتر آغاز می‌شود.
وی با اشاره به اینکه استان یزد دارای ۶۸۶ کیلومتر بزرگراه، ۶۵۷ کیلومتر راه اصلی و بیش از ۹۸۰ کیلومتر راه فرعی است،  افزود: طول کل پروژه‌های احداث راه اصلی در استان ۳۰۰ کیلومتراست که در ۱۳۰ کیلومتر آن عملیات اجرایی در حال اجراست و ۶۳ کیلومتر آن (محور ابرکوه- مروست)  به زودی افتتاح می‌شود.
مدیر کل راه و شهرسازی یزد گفت: طول پروژه‌های در دست احداث بزرگراه و یا باند دوم راه‌های استان ۵۵۰ کیلومتر است که عملیات اجرایی در ۱۳۰ کیلومتر از این پروژه‌ها جریان دارد.
وی بحث ایمنی راه‌ها را از جمله مهمترین رسالت‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد عنوان کرد و ادامه داد: بر اساس سیاست‌های اصلاح ساختار وزارت راه و شهرسازی پیش‌بینی می‌شود در آینده‌ای نزدیک معاونت حمل و نقل در اداره کل راه و شهرسازی یزد تشکیل شود که هماهنگی بین بخش‌های مختلف حوزه حمل و نقلی استان نظیر راه‌آهن، هواپیمایی، اداره کل راهداری، ‌آزمایشگاه مکانیک خاک، هواشناسی و ‌شرکت ساخت و مجری طرح ‌از جمله وظایف این معاونت است.
وی همچنین عنوان کرد:۲۵.۷۲درصد از مساحت شهری استان را بافت فرسوده مورد هدف بازآفرینی تشکیل می‌دهد که ۲۰ درصد جمعیت شهرنشین استان را شامل می‌شود. یکی از حوزه‌های مهم فعالیت این اداره کل شهرسازی ومسکن است که در این راستا  لازم است به بازتعریف و بازنگری بر توسعه شهری با تاکید بر حفاظت از بافت تاریخی و حاشیه‌ای بپردازیم.
مدیر کل راه و شهرسازی استان یزد،  ادامه داد: بعد از پیگیری‌های انجام شده، طرح جامع تفصیلی شهرهای اردکان، احمدآباد، ندوشن، ابرکوه و مهریز‌ به پایان رسیدند وطبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده در نظر داریم که طرح جامع تفصیلی پنج شهر اردکان، میبد، ‌ابرکوه، بافق و یزد با شرح خدمات جدید، بررسی و اصلاحیه‌های لازم انجام شود.