صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

در روز هوای پاک توسط مدیرعامل شرکت آریان کیمیا تک صورت گرفت:

رونمایی از نخستین کرم گیاهی محافظ پوست در برابر آلودگی هوا ساخت داخل

مدیرعامل شرکت آریان کیمیا تک در نشست خبری رونمایی از نخستین کرم گیاهی تولید داخل محافظ پوست در برابر آلودگی هوا گفت: برای اولین بار در تاریخ صنعت آرایشی و بهداشتی کشور، کرم گیاهی محافظ پوست در برابر آلودگی هوا به همت کارشناسان و متخصصان این شرکت و با مشارکت آلمانی ها با موفقیت تولید شده است.

به گزارش خبرنگار کسب وکار، علیرضا کیانی با تاکید بر این که کرم گیاهی «آنتی پولوشن» (ضد آلودگی هوا)  با برند «شون» مشابه داخلی ندارد، افزود: انواع مشابه خارجی این محصول با قیمت گزاف در بازار کشور عرضه می شوند که ما با توجه به خط مشی خود مبنی بر تولید انبوه با حاشیه سود پایین و فراگیر کردن این محصول با کیفیت و استاندارد برای تمام اقشار جامعه ، قیمت محصول خود را به حداقل رساندیم، به طوری که قیمت این محصول  15000 تومان  و در مقایسه با رقبای خارجی – که از 150 تا 400 هزار تومان قیمت دارند – بسیار پایین تر است.
وی اظهار کرد: این محصول در 17 هزار واحد صنفی آرایشی و بهداشتی، 8 هزار داروخانه و تمام فروشگاه های بزرگ و معتبر زنجیره ای مثل رفاه، شهروند، هایپراستار و ... عرضه خواهد شد.
کیانی با بیان این که فرمولاسیون این محصول سازگار با شرایط آب و هوایی ایران و خصوصیات پوست مردم کشورمان ، داخلی سازی شده است، افزود: داخلی سازی این محصول فرآیندی 5 ساله داشته و با مشارکت یک شرکت معتبر آلمانی در آزمایشگاه آریان کیمیا تک که مجهزترین و مدرن ترین لابراتوار بهداشتی و آرایشی کشور می باشد، صورت گرفته است.
وی افزود: این محصول با ایجاد سیستم فیزیکی محافظ جهت به دام انداختن ذرات ریز و گرد و غبار از پوست محافظت می کند وضمنا تقویت کننده سیستم طبیعی سم زدایی از پوست است.
این عضو هیات مدیره انجمن صنایع آرایشی و بهداشتی با اشاره به ارزش 7500 میلیارد تومانی بازار محصولات آرایشی و بهداشتی در ایران، اظهار داشت: از این رقم، حدود 30 درصد به تولیدات داخل، 10 درصد به واردات رسمی و 60 درصد به قاچاق اختصاص دارد.
وی ادامه داد: بزرگترین چالش تولیدکنندگان داخلی، موضوع قاچاق محصولات آرایشی و بهداشتی است، هر چند دولت در مبارزه با قاچاق در مرزهای ورودی تلاش زیادی می‌کند، اما مبارزه با قاچاق باید در سطح عرضه صورت گیرد و با افرادی که کالای قاچاق عرضه می‌کنند، برخورد شود.
به گفته وی، با توجه به اینکه کالای قاچاق مشمول پرداخت عوارض گمرکی و همچنین مالیات بر ارزش افزوده نمی‌شود، فروش کالاهای قاچاق سود بیشتری نسبت به محصولات ایرانی دارد و فروشندگان تمایل بیشتری به عرضه محصولات قاچاق دارند.
کیانی با اشاره به فعالیت 50 هزار نفر در صنعت آرایشی و بهداشتی ایران، گفت: مبارزه با قاچاق باعث تقویت تولید داخل و حفظ اشتغال این بخش خواهد شد.
وی همچنین در مورد وضعیت صادرات محصولات آرایشی و بهداشتی ایرانی، گفت: تحریم‌ها بر وضعیت صادرات تأثیرگذار بوده است، هر چند شرایط اقتصادی بهتر شده، اما هنوز آثار آن بر وضعیت صادرات خیلی مشهود نیست.
وی ابراز امیدواری کرد با رفع تحریم‌ها، صادرات محصولات آرایشی و بهداشتی نیز رونق بگیرد.
عضو هیأت مدیره انجمن صنایع آرایشی و بهداشتی با بیان اینکه نظارت‌های بهداشتی بر صنایع آرایشی و بهداشتی ایران در دنیا کم‌نظیر است، گفت: محصولات ایرانی از کیفیت مناسبی برخوردار هستند که در صورت اصلاح ساختارهای سیاسی و رفع معضلات مرتبط با نقل و انتقال ارز، شاهد شکوفایی صادرات در این بخش خواهیم بود.
وی، ظرفیت تولید صنایع آرایشی و بهداشتی را در ایران دو برابر نیاز داخل عنوان کرد و افزود: به اندازه کل تولیدات داخلی، امکان صادرات داریم اما در سال‌های اخیر موفقیتی در این زمینه نداشته‌ایم.
کیانی همچنین با اشاره به طرح وزارت صنعت برای حمایت از صنایع داخلی، گفت: بر اساس این طرح، شرکت‌های خارجی می‌توانند با برندهای ایرانی مشارکت داشته باشند و محصولاتشان را به بازار ایران و همچنین بازارهای صادراتی عرضه کنند.