صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

فراخوان تمامی مزراتی لوانته‌های فروخته شده در آمریکا

تنها 10 ماه از شروع تولید اولین شاسی‌بلند مزراتی یعنی لوانته می‌گذرد اما تنها در ایالات‌متحده دو فراخوان برای این خودرو اعلام شده است.
حدود یک ماه پیش لوانته به همراه مدل‌های گیبلی و کواتروپورته به خاطر دوربین‌های پشتی فراخوان شد. در این ماجرا حدود 7500 دستگاه خودرو تحت تأثیر قرار گرفتند. حالا 1515 دستگاه دیگر از کراس اوور لوکس شرکت به خاطر نقص گیربکس فراخوان شده است.
 
طبق اطلاعیه‌ی NHTSA، نرم‌افزار پیشرانه‌ی بکار رفته در لوانته S 2017 شاید باعث شود گیربکس به حالت خلاص تغییر وضعیت داده یا باعث خاموش شدن پیشرانه در سرعت حدود 3 کیلومتر در ساعت شود.
این مشکل جدای از فراخوان قبلی 1.1 میلیون دستگاهی فیات کرایسلر برای خودروهای کرایسلر 300، دوج چارجر و جیپ کرند چروکی است.
هرچند مشکل اخیر لوانته می‌تواند باعث افزایش ریسک تصادف شود بنابراین مزراتی همانگونه که گفته شد 1515 دستگاه از ساخته‌های خود را فراخوان کرده است. شاید این تعداد خودرو که فراخوان شده‌اند زیاد به نظر نرسند اما با دانستن تعداد فروش این خودرو در آمریکا نظرتان تغییر خواهد کرد.
مدل S نسخه‌ی لوکس‌تر و قدرتمندتر از لوانته است که در آمریکای شمالی عرضه می‌شود. این خودرو از پیشرانه‌ی 6 سیلندر 3 لیتری توئین توربویی سود می‌برد که قدرت بیشتری نسبت به مدل پایه دارد. مدل پایه‌ی این خودرو قدرت 345 اسب بخاری دارد درحالی‌که قدرت پیشرانه‌ی لوانته S به 424 اسب بخار می‌رسد.
خوشبختانه این مشکل نیز همانند دیگر مشکل‌های خودروهای مدرن با یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری رفع خواهد شد.