صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

افزایش مصرف گاز در شمالغرب کشور

مصرف گاز استان‌های شمالغرب کشور در آذرماه سالجاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، بالغ بر 115 میلیون مترمکعب افزایش داشته است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایلنا، یداله بایبوردی، مدیر منطقه 8 با اعلام این خبر، گفت: طی آذرماه سال گذشته، 2 میلیارد و 754 میلیون و 638 هزار مترمکعب گاز به مبادی مصرف در سطح شمالغرب کشور انتقال یافته است که این مصرف در ماه گذشته رقمی قریب به 3 میلیارد مترمکعب افزایش گاز را نشان می دهد.
وی افزود: با برنامه ریزی های انجام شده، هم اکنون تاسیسات و مراکز بهره برداری خطوط لوله این منطقه با ضریب اطمینان بالا در مدار قرار داشته و با هماهنگی دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران، گاز مورد نیاز همه بخش‌های مصرف، تامین می شود.
مدیر منطقه 8 عملیات انتقال گاز ضمن اشاره بر شرایط خاص اقلیمی و آب و هوایی در مناطق شمال و شمالغرب که سردترین مناطق کشور است، اظهار داشت: برای پایداری انتقال گاز طبیعی و استفاده حداکثری از تاسیسات تقویت فشار در سطح منطقه، بازرسی های دوره ای و سالانه در بخش های مکانیک، برق، اورهال کمپرسور گاز، عملیات انشعابات گرم و همچنین نظارت بر عملیات تلاقی لوله های گازرسانی و ... انجام شده است و در حال حاضر هیچگونه مشکلی از بابت انتقال گاز وجود ندارد.
وی تصریح کرد: طبق پیش بینی های سازمان هواشناسی، همچنان با حاکمیت هوای سرد، دمای اغلب شهرهای تحت پوشش این منطقه کماکان زیر صفر بوده، بطوریکه در 24 ساعته گذشته، شهر تبریز سردترین مرکز استان را به خود اختصاص داده است، لذا امید آن دارم هموطنان عزیز با مصرف بهینه این انرژی پاک، ما را در تداوم انتقال گاز برای همگان یاری کنند.