صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در امور عملیات غیرصنعتی:

دفتر ارتباط با هنرمندان در صنعت نفت ایجاد می شود

معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در امور عملیات غیرصنعتی، از ایجاد دفتر ارتباط با هنرمندان با هدف تعامل بیشتر با جامعه هنری در شرکت ملی نفت ایران خبر داد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی نفت ایران, رضا خلیلی در آیین پایانی سومین جشنواره ملی نمایشنامه نویسی صنعت نفت که عصر روز گذشته (دوشنبه، ۲۷ دی ماه ۹۵) در تالار مشاهیر مجموعه فرهنگی هنری تئاتر شهر برگزار شد، گفت: رشد و توسعه صنعت نفت، تحولات و دگرگونی‌های عظیم و شگرفی را در ساختار مناطق میزبان صنعت نفت و در ارکان اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی کشور پدید آورده است و در عین حال، پیدایش نفت در جنوب، به فرهنگ و ادبیات کهن این مرز و بوم خدمت کرده است. نویسندگان متعددی در ایران به نفت پرداخته‌اند و داستان مردمانی را قلم زده‌اند که زندگی‌شان با نفت عجین شده است.
وی افزود: صنعت نفت ایران، محور اصلی تحولات عظیمی در تاریخ معاصر کشور و منطقه بوده است و رویدادها و حوادث متعددی را از سر گذرانده است؛ در لحظه لحظه و جای جای تاریخ بیش از یک قرنی صنعت نفت ایران، اهتمام، بزرگی، دلاوری، فداکاری و وطن پرستی مردان نفتی ایران به چشم می‌آید که این رویدادها بدون تردید برای دولت و ملت و دوستداران ایران اسلامی، جذاب و بی‌همتا است.
ضرورت استفاده نفت از ابزارهای متنوع اطلاع رسانی
رییس شورای فرهنگی شرکت ملی نفت ایران اظهار کرد: توسعه صنعت‌نفت به عنوان عظیم‌ترین و بنیادی‌ترین صنعت ایران و پر استعدادترین بخش نظام اقتصادی ایران، اهمیت ویژه و تعیین‌کننده‌ای در سرنوشت اقتصادی و سیاسی کشور در منطقه و جهان دارد و در این میان نقش کلیدی اطلاع‌رسانی و استفاده از ابزارهای متنوع ارتباط با مخاطبان عام و خاص ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است.
وی افزود: نمایشنامه به ‌عنوان یک اثر ادبی می‌تواند منعکس‌کننده اتفاقات و فراز و نشیب‌های صنعت نفت و خدمات و دلاوری‌های کارکنان صنعت نفت در قلب تاریخ باشد و در فضاسازی و اطلاع‌رسانی به دور از شیوه‌های مرسوم تبلیغی کارآمدتر از ابزارهای دیگر عمل کند.
خلیلی تصریح کرد: نویسندگان و نمایشنامه‌نویسان با استفاده از تکنیک‌ها و شگردهای ویژه خود می‌توانند، جایگاه صنعت نفت در ایران اسلامی و در جهان و نقش پررنگ و ارزشمند کارکنان صنعت نفت در توسعه اقتصادی و سیاسی کشور را در منتالیتی و ذهنیت عمومی مخاطبان عمومی و تخصصی، به خوبی نهادینه کنند، چرا که استفاده از ابزارهای هنری، برای ثبت وقایع و رویدادهای مهم صنعت نفت می‌تواند در راستای مستندنگاری تاریخ این صنعت معظم کارگشا باشد.
وی تاکید کرد: بر همین اساس، روابط عمومی‌های شرکت ملی نفت ایران باید تلاش کنند تا با طراحی برنامه‌های فرهنگی، هنری و اطلاع‌رسانی منسجم، هماهنگ و هدفمند، جایگاه و توانمندی تخصصی روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران را که مؤسس و مروج روابط عمومی در ایران است را در اذهان مخاطبان عام و خاص هدف صنعت نفت، آنچنان که شایسته است، تبیین کنند.
هنرمندان برای ثبت اتفاقات تاریخی صنعت نفت پیشقدم شوند
مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران نیز در این مراسم گفت: از زمان پیدایش نفت در ایران تاکنون، نقش صنعت نفت در تغییرات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی بسیار پررنگ بوده است و زبان هنر می تواند به خوبی این نقش مهم را به تصویر بکشد.
سید پیروز موسوی با بیان اینکه ما امروز نیاز داریم تا با خلق آثار هنری، تلاش ها و پایداری کارکنان صنعت نفت در دوران‎های تاریخی پر فراز و نشیب مانند دوران دفاع مقدس را زنده نگاه داریم، افزود: ما از همه هنرمندان و نویسندگان می خواهیم در ثبت این بزرگمردی ها و اتفاقات تاریخی به صنعت نفت کمک کنند.
برگزاری جشنواره نمایشنامه نویسی می‎تواند منشأ خلق آثار ماندگار هنری باشد
محمد ناصری، رییس روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران و رییس سومین جشنواره نمایشنامه نویسی صنعت نفت در این مراسم با بیان اینکه حوزه کاری صنعت نفت روایتی از تلاش های کارکنان زحمتکشی است که برای اقتصاد ایران تلاش می کنند، افزود: ما در این مسیر می توانیم با استفاده از هنر تلاش های این عزیزان را به دیگران نیز نشان دهیم و امیدواریم برگزاری این رویداد هنری منشا خلق آثار ماندگاری برای صنعت نفت باشد.
وی ابراز امیدواری کرد این رویداد هنری در چهارمین دوره خود که سال آینده برگزار می شود، نیز با همین استقبال در سطح ملی برگزار شود.
مهدی شفیعی، مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت ارشاد نیز در این مراسم با تقدیر از مسئولان فرهنگی شرکت ملی نفت ایران برای حمایت از جامعه هنری و تئاتر کشور، افزود: از مدیران صنعت نفت برای ایجاد شرایطی برای خلق آثار هنری تشکر می کنم و گسترش پیوند صنعت نفت و هنر به اتفاقات مهم و بزرگی در آینده منجر خواهد شد.
در پایان این مراسم، از کتاب «پره‎ی پروانه‎ی پولادی» که شامل هفت اثر برگزیده دومین جشنواره منطقه ای نمایشنامه نویسی صنعت نفت جنوب است، رونمایی شد. همچنین رضا خلیلی، رییس شورای فرهنکی شرکت ملی نفت ایران به همراه سیدپیروز موسوی، مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران و مهدی شفیعی، مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت ارشاد با حضور در سالن پلاتو ۲ تئاتر شهر از تمرین یک گروه نمایشی به کارگردانی حمیدرضا آذرنگ بازدید کردند و در جریان یک گفت و گوی صمیمی با عوامل و بازیگران این نمایش که در دهه فجر روی صحنه می رود، دغدغه های جامعه هنری را شنیدند و قول حمایت دادند.
 به گزارش NIOC، سومین جشنواره ملی نمایشنامه نویسی صنعت نفت به اهتمام  روابط عمومی شرکت پایانه‌های نفتی ایران و با دبیری مجتبی عوض زاده، رئیس روابط عمومی این شرکت برگزار شده است و چهارمین دوره این رویداد نیز سال آینده برگزار می شود.