صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

۳ راه برای یافتن ایده ای برای یک برنامه موبایل سودآور

ایده ها ارزان هستند اما اجرای آنها ارزان نیست . با این حال هر سفری با یک ایده ای شروع می شود که دارای پتانسیل لازم برای تولید سودآوری و ثروت در درازمدت را دارد .
در جست و جوی یک ایده ، شما ممکن است به دنبال یک برنامه یا دسته ای از برنامه ها باشید (مانند برنامه های درخواستی) که در حال حاضر وجود دارد و یا چیزی شبیه به آن را با امید اینکه چیز بهتری ساخته شود را دنبال کنید ، زیرا کسانی پیش از شما آن را تجربه کرده اند . اما این قضیه همیشه کار نمی کند . زیرا همیشه یک خلاء بزرگی بین انگیزه و کار شما وجود دارد . در این مقاله ما به برخی از روش هایی که در آکادمی Appreneuership تدریس می شود نگاهی خواهیم داشت تا یک ایده سودآور برای برنامه های موبایل را پیدا کنیم . این ایده ها مورد آزمون و امتحان قرار گرفته است و برگرفته از برخی از نرم افزار های موفق تلفن همراه است که شما می توانید آنها را در فروشگاه های نرم افزاری پیدا کنید .
 
به دنبال مشکلات باشید .
این قضیه درست است که اکثر نرم افزار های موفق تلفن همراه نتیجه حل مشکلی بزرگی بوده است . اکثر اوقات این مشکلات ، مسائلی هستند که خود بنیانگذاران با آن روبرو بوده اند . گاهی اوقات مشکلاتی هستند که با مشاهده افراد پیرامون خود به آنها پی برده ایم حال چه در یک محیط حرفه ای یا در یک محیط شخصی این موارد وجود دارد .
 
پس از اینجا باید شما شروع کنید. ابتدا شروع به مشاهده چیزهایی که در زندگی روزانتان برای شما رخ می دهد کنید . سایر مردم را نیز نگاه کنید . و ببینید چگونه با مشکلاتشان سر و کله می زنند . سپس ببینید خودتان چگونه مشکلات خودتان را حل می کنید و به دتبال این باشید که آیا راه بهتری برای انجام آن نیز وجود دارد یا خیر .
 
مشاهدات روزانه داشته باشید و حداقل یکی از مشکلات را یادداشت برداری کنید. به آرامی همانطور که زمان پیش می رود ، شما بهتر مسائل دنیای واقعی را درک می کنید و برای آنها راه حلی منحصر به فرد خواهید داشت . این اولین نشانه برای شما خواهد بود تا برای حل این مشکل یک نرم افزاری را پدید آورید .
 
پس از گذشت ۳۰ روز آنها را برای خودتان به شکل بالا به پایین رده بندی کنید و سه ایده برتر خودتان را مقایسه کنید . این تمرین را برای ۳۰ روز دیگر نیز انجام دهید دوباره فیلتر انجام دهید تا به سه ایده برسید . سپس به دنبال آن ایده هایی بروید که برای شما بسیار هیجان انگیز است و سبب بی خوابی شبانه شما می شود. این همان ایده ای است که شما باید قدم بعدی را برای آن بردارید .
 
ایده های شما قرار نیست مه همیشه یک راه حل B2C باشد . شما می توایند به دنبال مشکلات کسب و کار باشید و آنها را از طریق نرم افزارهای B2B حل کنید . سعی کنید که این تمرینات را در ذهن خودتان و در زمان کار نیز انجام دهید .
 
از مهارت های خودتان استفاده کنید .
چه مهارت هایی شما دارید که می تواند به عنوان مزیتی در یک کسب و کار بزرگ به کار گرفته شود ؟ در اینجا مثالی برای جنبش فعالیت فکری شما آورده شده است . تلفن های همراه به راشل چارلوسکی کمک کرد که کسب و کار بچه داری خودش را به یک شبکه ای بزرگی از ۱۵۰۰ نفر از نگهدارندگان کودکان گسترش دهد . زمانی که وی شروع به فعالیت کرده بود ، وی تنها یک بچه نگهدار تنها در فونیکس بود که به مهمانان هتل پیشنهاد خدمات خودش را برای درآمد اضافه تری می داد .
 
این دقیقا کاری است که شما برای شناسایی مجموعه های مهارتی خودتان که قابلیت مقیاس پذیری دارند را باید انجام دهید ، البته اگر شما در حال حاضر هنوز آنها را کشف نکرده اید . ۵ مهارت ، توانایی و علاقه برتر خودتان را لیست کنید. پنج ایده کسب و کار را برای این مهارت ها ، توانایی ها و علاقه ها بنویسید. برای نمونه ، اگر یکی از مهارت های خودتان را نوشتید ، ۵ ایده کسب و کار احتمالی را  نیز در زیر آن بنویسید که ممکن است برای ارائه دهندگان خدمات ، نرم افزاری های درخواستی برای نویسندگان و مردمی که تمایل به استخدام آنها دارند باشد و سایر موارد این چنینی است .
 
مجددا ، به دنبال فعالیتی باشید که بیشترین خواستار را دارد و در بازار زیاد رقابتی برای آن وجود ندارد . این بازار می تواند شامل شهر یا محله شما شود . در روز اول زیاد بزرگ فکر نکنید.
 
۳ . برنامه هایی را بیابید که بدون نیاز به دانلود بروز رسانی ها باشند.
تا به اینجا ما در مورد اینکه چگونگی نگاه کردن به اطراف می تواند به شما کمک کند تا ایده ای سودآور برای یک نرم افزار تلفن همراه را بدست آورید صحبت کردیم . حال ، من به شما یک استراتژی را نشان می دهم تا یک ایده نرم افزاری با نگاه به سمت خارج خودتان بیابید .
 
به دنبال نرم افزارهایی باشید که دیگر در فروشگاه های نرم افزاری به روز رسانی نمی شوند . برای یافتن این نرم افزارهای فراموش شده ، می توانید از گوگل پلی یا اپس استور استفاده کنید تا بتوانید رتبه بندی را برای نرم افزارهایی که بیشترین به روز رسانی را داشته اند یا جزو دسته علایق شما است استفاده کنید .
 
سه یا چهار صفحه اول از نتایج حست و جو را نادیده بگیرید زیرا این صفحات متعلق به نرم افزارهایی هستند که دارای  بیشترین به بروز رسانی ها می باشد . به جای آن از صفحه ۵ شروع کنید ، به دنبال نرم افزار هایی باشید که بیش از یک سال است که به روز رسانی نشده اند ، اما همچنان دانلود شده اند .
 
شما الان این فرصت را دارید که آنها را دوباره زنده کنید زیرا شما می دانید که برای این نرم افزارها مشتری وجود دارد . بر روی جزئیات این نرم افزارها کلیک کنید ، با کاربران احتمالی یا کاربران در حال حاضر آنها ارتباط برقرار کنید تا بتوانید یک نرم افزاری بهتر برای آنها ایجاد کنید . یکی از راه هایی که برای شروع کار می توانید در پیش بگیرید این است که نرم افزارهایی را بخرید که دیگر به روز رسانی نمی شوند .
 
هر ایده ای که شما برای یافتن یک نرم افزار سودآور در ذهنتان دارید در نظر داشته باشید که همواره اولین ایده سبب برنده شدن شما نمی شود . برای بسیاری از نرم افزار های موفق و سودآور ، سالیان زیادی از تکرار این تمرین ها و پایداری بوده است که به موفقیت آنها کمک کرده است.