صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

معاون سازمان حفاظت محیط زیست:

کاهش ٢ درجه‌ای دمای منازل و ساختمان‌ها سبب تامین گاز نیروگاه‌ها می‌شود

معاون سازمان حفاظت محیط زیست گفت: روزانه ٥٠٠ میلیون مترمکعب گاز در بخش خانگی و ١٦٠ میلیون مترمکعب نیاز در بخش نیروگاهی است که اگر حرارت در خانه‌ها یک تا ٢ درجه کاهش یابد گاز نیروگاه‌ها به طورکامل تامین می‌شود.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شانا، سعید متصدی، معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست، دیروز یکشنبه (٢٦ دی‌ماه) در نشست خبری به مناسبت روز هوای پاک گفت: روزانه ٥٠٠ میلیون مترمکعب گاز در بخش خانگی و ١٦٠ میلیون مترمکعب نیاز در بخش نیروگاهی است که اگر حرارت در خانه‌ها یک تا ٢ درجه کاهش یابد گاز نیروگاه‌ها به طور کامل تامین می‌شود.
وی افزود: پیش بینی ما این است نیاز مصرف گاز در منازل بین ٣٠٠ تا ٣٥٠ میلیون مترمکعب است و اگر مردم به خاطر شعله شومینه موجب هدر رفت ٩٥ درصدی انرژی نشوند گاز نیروگاه‌ها به طور کامل تامین می‌شود، در واقع یک صرفه جویی ١٠ تا ١٥ درصدی کارساز خواهد بود.
متصدی درباره وضع گاز نیروگاه‌ها بعد از قطع گاز ترکمنستان تصریح کرد: با وجود اتفاق‌های اخیر از جمله قطع گاز ترکمنستان، نیروگاه شهید رجایی قزوین را ١٠٠ درصد گازسوز کردیم.
معاون سازمان حفاظت محیط زیست عنوان کرد: بحث دیگر توزیع ١٠٠ درصدی گاز طبیعی در نیروگاه‌هاست که در ٢ سال گذشته ٣٤ درصد مصرف گاز در نیروگاه‌ها بیشتر شده و هم اکنون درصد کمی از نیروگاه‌ها در فصول سرد سال مازوت مصرف می‌کنند.
وی گفت: توزیع ١٠٠ درصدی گاز طبیعی در نیروگاه‌ها را دنبال می‌کنیم، هدف ما چیزی جز هوای پاک نیست، همه تلاش می‌کنیم تا این موضوع محقق شود.
متصدی از توزیع سوخت مناسب و یورو٤ در کشور به عنوان یکی از اقدام‌های مهم دولت برای مقابله با آلودگی هوا نام برد و افزود: گرچه توزیع بنزین استاندارد و یورو٤ ابتدا در کلان‌شهرها بود، اما امروز بسیاری از شهرهای کوچک مثل قم و شهرهایی در مسیرهای پر تردد مثل تهران - مشهد را هم در بر گرفته و تلاش می‌کنیم تا اواسط سال آینده ٦٠ تا ٧٠ درصد کشور را تحت پوشش بنزین یورو٤ قرار دهیم.
معاون سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: تلاش می‌کنیم تا پایان امسال و اوایل سال آینده ٦٠ تا ٧٠ درصد کشور را با بنزین یورو ٤ پوشش دهیم، همچنین در تلاش هستیم تا سوخت گازوییل را نیز مدیریت کنیم.