صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

ال جی: باتری گوشی جی 6 بیش از حد داغ نمی‌شود

شرکت ال‌جی اعلام کرده است که گوشی‌هوشمند جی ۶ مجهز به باتری امنی خواهد بود که حتی در محیط‌هایی با دمای بالا، بیش از حد داغ نخواهد شد.
ال‌جی اعلام کرده که به منظور جلوگیری از داغ شدن بیش از حد باتری بکار گرفته شده در گوشی‌هوشمند ال‌جی جی ۶، از لوله‌های حرارتی بهره گرفته تا از این طریق گرمای باتری به صورت مناسب به اطراف پخش شود. باتری جی ۶، با وجود لوله‌های حرارتی، حتی در شرایطی که گوشی در محیط‌هایی با دمای تا ۱۵۰ درجه‌ قرار بگیرد، بیش از حد داغ نخواهد شد. این تکنولوژی قبلا در پی‌سی‌ها و لپ‌تاپ‌ها و نیز نوت‌بوک‌ها بکار گرفته شده تا دمای این باتری دستگاه‌ها بین ۶ تا ۱۰ درجه کاهش یابد. علاوه بر این ال‌جی جی ۶ به نحوی طراحی شده تا با فاصله‌دار بودن قطعات داخلی، تمامی اجزای این محصول از گرم شدن زیاد در امان باشند.
 
ال‌جی قصد دارد تا از امنیت، در گوشی یاد شده به عنوان یک عامل منحصربفرد برای ایجاد تفاوت با گلکسی اس ۸ بهره ببرد. ال‌جی وعده داده که باتری‌های بکار گرفته شده در محصولات این کمپانی امنیت بالایی داشته باشند. با توجه به مشکلاتی که برای گلکسی نوت ۷ به وجود آمد، در واقع ال‌جی قصد دارد تا با ایجاد اطمینان خاطر در ذهن کاربران، از این ویژگی به عنوان عاملی برای فروش بیشتر محصول خود بهره ببرد. همانطور که می‌دانید به دلیل انفجار‌های متعددی که برای گلکسی نوت ۷ به وجود آمد، این محصول سرانجام پس از دوبار فراخوانی، به کل از بازار جمع‌آوری شد. افزون بر آنچه گفته شد، ال‌جی اعلام کرده که باتری مورد استفاده برای پرچمدار جدید این کمپانی، در دمایی تا حدود ۱۵ درصد بالاتر از دمای اعلام شده در استانداردهای اروپا و آمریکا به خوبی کار کرده و بیش از حد داغ نخواهد شد.
 
ال‌جی گوشی‌هوشمند جی ۶ را پیش از معرفی گلکسی اس ۸ سامسونگ به بازار عرضه خواهد کرد. پرچمدار بعدی ال‌جی احتمالا در نمایشگاه MWC یعنی تا یک ماه دیگر معرفی می‌شود. احتمال اینکه گوشی‌هوشمند گلکسی اس ۸ نیز در نمایشگاه MWC رسما رونمایی شود، وجود دارد، اما عرضه‌ی این محصول از ماه آوریل آغاز خواهد شد؛ چراکه سامسونگ باید برای دریافت قطعات مورد نیاز برای ساخت این محصول، منتظر بماند. این بازه‌ی زمانی البته باعث می‌شود سامسونگ فرصت کافی برای تست گلکسی اس ۸ را در اختیار داشته باشد تا بار دیگر شاهد مشکلاتی شبیه به مشکلات نوت ۷ نشویم.
 
لی‌سئوک‌جونگ از ال‌جی الکترونیکس می‌گوید: «ما امنیت و کیفیت گوشی‌های پرچمدار جدید خود را به طور مشخصی افزایش داده‌ایم؛ چراکه مشتریان به دنبال محصولاتی با امنیت بالا هستند.»
 
وی در ادامه اغلام کرد: «ما تست‌هایی انجام داده‌ایم تا باتری گوشی در دمایی تا حدود ۱۵ درصد بیشتر از آنچه استانداردهای آمریکا و اروپا اعلام کرده‌اند، نیز بیش از حد داغ نشود. علاوه بر این گوشی جی ۶ به نحوی طراحی شده که حتی با سقوط اشیاء سنگین روی دستگاه، تحمل بیشتری داشته باشد.»