صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

مدیرکل میراث استان کرمان:

کرمان برای میزبانی از مهمانان نوروزی آماده می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمان با اشاره به اینکه ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی استان با حضور ۲۰ نهاد دولتی و غیردولتی و ۱۰ کمیته تشکیل شده است گفت: کرمان برای میزبانی از مهمانان نوروزی آماده می‌شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمان با اشاره به اینکه ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی استان با حضور ۲۰ نهاد دولتی و غیردولتی و ۱۰ کمیته تشکیل شده است گفت: کرمان برای میزبانی از مهمانان نوروزی آماده می‌شود.
 
محمود وفایی امروز در جلسه ستاد تسهیلات سفر نوروزی استان کرمان اظهار‌‌داشت: هدف از تشکیل این جلسه ساماندهی برنامه‌های دستگاه‌های مرتبط با گردشگری و استفاده بیشتر از امکانات موجود برای خدمات به مسافران نوروزی است.
 
وی با اشاره به اینکه آماده کردن استان برای نوروز جزو وظایف ذاتی همه ادارات به ویژه شهرداری‌هاست گفت: در این جلسه تقاضا داریم که کاری مضاعف برای خدمت‌رسانی به گردشگران و مسافران نوروزی انجام شود.
 
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با بیان اینکه باید برنامه‌های نوروز امسال نسبت به سال گذشته بهتر و متفاوت‌تر باشد افزود: دیدگاه‌های فنی، هنری، علمی و کارشناسی صاحب‌نظران در برنامه‌های نوروز لحاظ شود.
 
وی با اشاره به اینکه ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی استان کرمان از 20 نهاد دولتی و غیردولتی تشکیل شده است خاطر‌نشان کرد: 10 کمیته در ذیل این ستاد در نظر گرفته شده که سازمان‌های مربوطه در قالب این کمیته‌ها وطایف خود را انجام می‌دهند.
 
وفایی با اشاره به اقدامات انجام شده در ثبت جهانی میراث تاریخی و طبیعی استان کرمان گفت: با این اقدامات قطعا میزان ورود گردشگران و مسافران نوروزی افزایش پیدا می‌کند و باید آمادگی حضور آنها را داشته باشیم.
 
وی با بیان اینکه شعار سال گذشته استان کرمان " کرمان، بزرگترین مهمانخانه ایران" بود افزود: به نظر می‌رسد امسال نیز با همین شعار به استقبال نوروز برویم.
 
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با اشاره به برگزاری جشنواره سفره ایرانی منطقه هفت کشور در کرمان یادآور شد: این جشنواره فرصت مناسبی برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان به سایر استان‌ها بود.
 
وی با بیان اینکه سال گذشته از برای ورود گردشگران به استان کرمان و اقبال عمومی مردم از سفر به استان کرمان شاهد رشد خوبی بوده‌ایم گفت: برگزاری چندین جشنواره مهم کشوری و همچنین برگزاری دو ماراتن در کویر امکانی را به وجود آورده که کرمان بیشتر معرفی شود و از این جهت امسال مسافر بیشتری را داریم.