صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

برپایی نخستین فن‌بازار تخصصی نفت، گاز و پتروشیمی در پایتخت انرژی ایران

نخستین فن‌بازار تخصصی نفت، گاز و پتروشیمی، ۲ تا ۴ اسفندماه امسال با همکاری معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری، سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی و پارک علم‌وفناوری بوشهر در پایتخت انرژی ایران (پارس جنوبی) برگزار می‌شود.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، نخستین فن‌بازار نفت، گاز و پتروشیمی از بخش‌های بالادستی، میان دستی و پایین‌دستی صنایع نفت گاز و پتروشیمی تشکیل شده که شامل تجهیزات مکانیکی، تاسیسات مکانیکی، مواد، ابزار دقیق و اتوماسیون صنعتی، برق و الکترونیک، مواد شیمیایی، فرایند، محیط‌زیست و HSE، فناوری اطلاعات، خدمات فنی مهندسی، تجهیزات و مواد حفاری، خدمات فراساحلی، خدمات مدیریتی و سیستم‌های سازمانی است. شرکت کنندگان این فن‌بازار شرکت‌ها و صنعتگران داخلی، صنایع و مؤسسات مرتبط هستند.
اهداف برگزاری فن بازار نفت، گاز و پتروشیمی در پایتخت انرژی ایران (پارس جنوبی) گستره وسیعی را شامل می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان به «شناسایی و معرفی شرکت‌های داخلی ارائه دهنده محصولات و خدمات فناورانه به صنایع مستقر»، «معرفی صنایع، نیازمندی‌ها و مشکلات مربوطه به شرکت‌های فناور و تولید کننده»، «شبکه‌سازی و تسهیل در تبادل بازار بین شرکت‌های فناور و تولیدکنندگان و صنعتگران» و «کشف زمینه‌های جدید جهت ورود و فعالیت شرکت‌های فناور مستعد» اشاره کرد.
«بررسی و کاوش در خصوص موضوع انتقال تکنولوژی و رسیدن به استراتژی‌های کارآمدتر و تعاملی بین شرکت‌ها و صنایع (به مثابه بازار)»، «ایجاد تصویر واضح از فرایند ورود به بازار منطقه پیش روی شرکت‌ها»، «تعامل هرچه بیشتر واحدهای پژوهشی و عملیاتی صنایع منطقه با شرکت‌های فناور»، «شبکه‌سازی بین شرکت‌های فناور، نخبگان، دانشگاه‌ها، پارک‌ها، مراکز رشد و صنایع»، «تعریف بانک اطلاعات شرکت‌کنندگان و پیگیری جهت شبکه‌سازی و بازاریابی» از دیگر اهداف برگزاری این رویداد است.
در این رویداد فعالیت‌هایی چون «شبکه‌سازی میان شرکت‌کنندگان و صنایع»، «ارائه مشاوره‌های تخصصی در زمینه مالکیت فکری، ثبت اختراع»، «طراحی و برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی فنی»، «خدمات مربوط به سرمایه‌گذاری مشترک جهت تجاری‌سازی» صورت می‌گیرد.
همچنین «برگزاری نشست‌های تخصصی تبادل فناوری، معرفی محصولات و خدمات فناورانه»، «نشست‌های مشترک با واحدهای پژوهش و فناوری صنایع»، «نشست‌های بازرگانی و مناقصات و عقد قراردادها»، «نشست‌های B2B, B2C» و همچنین «تورهای صنعتی» از دیگر برنامه‌های جانبی این رویداد است.