صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

اقدام و عمل برای کاهش مشکلات ریزگردها در شهر مرزی مهران با جنگل‌کاری

به گزارش روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام، ورود ریزگردها و مشکلات ناشی از آن از جمله موضوعاتی است که مناطق مرزی استان ایلام در مقاطع مختلف سال با آن روبه‌رو هستند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام، ورود ریزگردها و مشکلات ناشی از آن از جمله موضوعاتی است که مناطق مرزی استان ایلام در مقاطع مختلف سال با آن روبه‌رو هستند.
جغرافیای خشک شهرستان مرزی مهران که از جمله شهرستان‌های استان ایلام در مجاورت با کشور عراق است مزید بر علت شده که مشکلات اهالی این شهرستان در هنگام ورود ریزگردها دوچندان باشد.
از سویی این شهرستان که چند سالی است به نقطه ثقل تردد زائران اربعین در کشور تبدیل شده نیازمند اقداماتی برای بهبود کیفی محیط زیست است که البته این موضوع از دید مسئولان امر پنهان نمانده است.
طرح "جنگل کاری جام" در شهرستان مرزی مهران از جمله طرح هایی بود که به همین منظور در دستور کار قرار گرفت تا در این نقطه مررزی کمتر مشکلات ریزگردها به چشم آید.
رضا احمدی مدیرکل منابع طبیعی استان ایلام در این زمینه اظهار داشت: بیش از 50 هزار هکتار از زمین‌های بیابانی استان ایلام در برنامه‌ای پنج ساله جنگل‌کاری و زنده می‌شود که 30 هزار هکتار از این مقدار در شهرستان مهران قرار دارد.
وی افزود: این طرح به طول 50 کیلومتر و عرض شش کیلومتر در مناطق بیابانی مهران و دهلران اجرا می‌شود.
در همین راستا نشست استانداران ایلام و استان واسط عراق به‌منظور جنگل‌کاری در جاده‌های حاشیه‌ای این شهر نیز امروز برگزار شد تا عزم جزم مسئولان برای کاهش مشکلات ریزگردها بیشتر نشان داده شود.
در این جلسه مقرر شد در راستای اجرای طرح عظیم جنگل‌کاری مشترک در مناطق مرزی در سطح 1600 هکتار و جنگل‌کاری حاشیه جاده شهر مهران تا شهر کوت عراق انجام شود.
امید است با این گونه اقدامات تهدید ریزگردها برای مناطق مرزی به کمترین میزان خود برسد.