صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

زنان مبتلا به مشکلات قلبی مادرزادی می‌توانند باردار شوند

انجمن قلب آمریکا در گزارش جدیدی اعلام کرد که اکثر زنان مبتلا به مشکلات قلبی مادرزادی می‌توانند باردار شوند.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا،براساس توصیه‌های جدید این انجمن، زنان مبتلا به نارسایی‌های قلبی جدیِ مادرزادی معمولاً می‌توانند بارداری‌های موفق داشته باشند اما باید قبل از حاملگی، حین بارداری و همچنین پس از زایمان، تحت نظر مستقیم و مداوم پزشکان خود باشند.
دکتر "جمیل ابوالحُسن" متخصص قلب و یکی از نویسندگان این بیانیه علمی انجمن قلب آمریکا می‌گوید: در گذشته به زنانی که با نارسایی‌های قلبی مادرزادی و پیچیده به دنیا آمده بودند گفته می‌شد که هرگز نمی‌توانند بچه دار شوند، اما این توصیه قدیمی، اکنون کامل‌ترشده است.
ابوالحسن که از متخصصان مرکز پزشکی لس‌آنجلس است در این باره می‌گوید: مطالعات در سال‌های اخیر نشان داده است که وقتی این زنان در ارتباط دائمی و تنگاتنگ با تیم پزشکان و مراقبان خود قرار می‌گیرند معمولاً می‌توانند بارداری‌های سالم و موفق داشته باشند.
به گزارش یونایتدپرس، در بیانیه این انجمن آمده است: تاثیرات بارداری می‌تواند تا شش ماه پس از وضع حمل باقی بماند و بنابراین، این زنان نیاز خواهند داشت که چکاپ و معاینات مرتب و دائمی را در این مدت انجام دهند تا مشکلی سلامت آنها را تهدید نکند.