صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان خبر داد:

بهره‌برداری از قطعه ۱ آزادراه شرق اصفهان تا شهریورماه سال آینده

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان میزان پیشرفت پروژه آزادراه شرق اصفهان را مطلوب ارزیابی کرد و قول داد تا جهت رفع مشکلات موجود پیگیری‌های لازم انجام پذیرد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان، محمدعلی طرفه معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری به همراه حجت اله غلامی مدیرکل راه و شهرسازی استان از پروژه آزادراه شرق اصفهان بازدید کرد.
طرفه در حاشیه بازدید از این پروژه عظیم در استان گفت: آزادراه شرق اصفهان با هشت سال توقف در سال جاری و با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در سه قطعه در حال احداث است که قطعه یک آن با ۲۹ درصد پیشرفت و قطعه دوم با ۱۱ درصد فعال است.
وی افزود: قطعاً مشکلات و محدودیت‌هایی برای انجام این فعالیت وجود دارد که پیگیر هستیم تا این مشکلات را در اسرع وقت مرتفع نماییم.
معاون استانداری اصفهان با توضیح مشخصات این پروژه گفت: عملیات ساخت قطعه ۱ آزادراه شرق اصفهان از آزادراه اصفهان – نطنز تا تقاطع اصفهان – اردستان به طول ۳۰ کیلومتر آغاز که با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده این قطعه تا پایان شهریورماه سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.
قطعه ۲ این پروژه هم به طول ۳۳ کیلومتر تا آزادراه اصفهان – نایین در ادامه در حال اجراست که با روش اجرایی که برای این قطعه پیش‌بینی شده لازم است که هر چه زودتر با تجهیز کارگاه متناسب با قسمت‌های بعدی بتوان طبق برنامه پیش‌بینی شده تا سال ۹۷ به بهره‌برداری برسد.
قطعه سوم این پروژه نیز در حال انتخاب پیمانکار است که امید است تا پایان سال تعیین تکلیف گردد.
حجت اله غلامی مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان نیز با اشاره به مشکلاتی که مطرح است در ادامه گفت: جهت رفع مشکلات پیش رو و به منظور پیشرفت این پروژه طبق برنامه تعیین شده جهت تحویل زمین به منظور استقرار کارخانه آسفالت مکاتبات لازم انجام و تأمین سوخت ماشین‌آلات نیز پیگیری خواهد شد.
گفتنی است این پروژه ۹۳ کیلومتری به عنوان کریدور شمال به جنوب کشور نقش بسزایی در تسهیل عبور و مرور وسایل نقلیه، کاهش آلودگی هوا و صوت و کاهش تصادفات در استان خواهد داشت.