صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

5 مکان فرا واقعی که شما باید قبل از مرگتان ببینید!

"باورنکردنی" ، "عجیب و غریب" ، "سورئال" ، "رویاگونه" ، "خارج از این جهان" ... اینها تنها تعدادی کمی از لغاتی هستند که شما میتوانید برای توصیف مکان های ویژه ای که در این مقاله معرفی می کنیم استفاده کنید.

 بسیاری از این مناظر، به چیزی فراتر از یک نقاشی سورئالیست شباهت دارد. برخی از این تصاویر شبیه صحنه هایی از فیلم های علمی تخیلی است. بسیاری از آن ها به شما این حس را منتقل می کند؛ که انگار این ها صحنه هایی تصویر برداری شده از جهانی دیگر هستند. ما به شدت معتقدیم شما باید از این مکان ها که حقیقتاً شگفت انگیز هستند قبل از مرگتان بازدید کنید.

1. سالار دی اویونی - بولیوی
این مکان یکبار دیگر در لیست مکان های دیدنی جهان به عنوان یکی از شگفت انگیز ترین مناطق دیدنی قرار گرفت. برای آن دسته از مخاطبینی که با این مکان فوق رویایی آشنایی ندارند کافیست به این نکته اشاره کنیم که سالار دی اویونی بزرگترین کارخانۀ نمک در جهان است. در طول فصل های بارانی در بولیوی، این بیابان به یک آینۀ غول پیکر تبدیل می شود. درازا و طول این بیابان بسیار بزرگ و انعکاس دهنده است، تا جایی که به عنوان یک نشانه برای مندرج کردن و کالیبراسیون تصویر بردای های ماهواره ای از آن استفاده می شود. سالار در طی قرن های پی در پی تشکیل شده و به وجود آمده است. پس از آنکه چند دریاچه ماقبل از تاریخ به یکدیگر پیوستند تا یک پیکر بزرگ و عظیم از آب را تشکیل دهند.
 
2. دریای ستاره ها، جزیرۀ وادهو - مالدیو
در ساعت روشن روز، اینجا شبیه تمام ساحل های دیگریست که تا کنون دیده اید. اما درست زمانی که خورشید شروع به پایین آمدن میکند، این مکان متولد می شود!! این ساحل به یکی از تماشایی ترین جلوه های شب تبدیل می شود. فیتوپلانگتون های درخشنده به مانند صدها ستارۀ تابان خودنمایی می کنند، در حالی که شب پر رنگ تر و عمیق تر می شود این ساحل، درست شبیه یک آسمان پر ستاره به نظر می رسد.
3. کوه های تیانزی - چین
این کوه ها به طرز منحصر به فردی بلند و نازک هستند و به دلیل همین شکل عجیب و بیگانه ای که دارند در فیلم "آواتار" جیمز کامرون استفاده شدند. 380 میلیون سال پیش در زیر آب ها شکل گرفته اند بنابر این جریان آب ماسه ها و سنگ های ریزه اطراف آن را از بین برده و تخریب کرده و تنها ستون های انعطاف پذیری از سنگ ها را به جا گذاشته است. برخی از این ستون های به 4000 هزار فوت بالاتر از سطح دریا رسیده اند.
 
4.  دره بز کوهی ، آریزونا - ایالات متحده
واژۀ "The Antelope Canyon" که نام این مکان می باشد در لغت به معنای "درۀ باریک و نازک بز کوهی" ترجمه می شود که از شکل و تصاویر آن دلیل این نامگذاری مشهود و مشخص است. آب باران در طول فصول بارندگی به سمت آبگیری در بخش ورودی دره جاری می شود و به همراه شن و ماسه ها در معابر این دره سرعت می گیرد. در طول صدها سال این معابر فرسایش یافته ، لبه های سخت خود را صاف کرده تا خطوط زیبای "جریان آب" را بر روی سنگ ها و صخره هایش شکل دهد و به راه روهای عمیق و باریکی تبدیل شده است.
 
5. دره مرده - نامیبیا
هنرمندان از این عکس ها الهام می گیرند. بله ، باورش سخت است، اما اینها نقاشی های سورئال نیستند. این ها عکس ها و تصاویری از "دره مرده" در نامیبیا هستند. احتمالاً گرمای سوزان در گذشتۀ این جنگل ، تمام زندگی رو کشته است!؟ هم اکنون یک بیایان خشک است.