صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

احمدی‌پور تاکید کرد:

نگاه حمایتی به صنایع دستی یکی از تکالیف سازمان میراث فرهنگی

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در دیدار با سمن‌های استان خوزستان تاکید کرد که سمن‌ها با احصای تکالیف می‌توانند به دستگاه‌های دولتی کمک کنند.
 
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از  ایسنا، به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، زهرا احمدی‌پور - معاون رییس‌جمهور - در دیدار با سمن‌های استان خوزستان با اشاره به اهمیت حضور تشکل‌های مردم نهاد در فضای کاری کشور گفت: باید جایگاه سمن‌ها را قدر بدانیم؛ چرا که این نهاد قرار است حد فاصل مردم و نهادهای قانونگذار و حاکمیتی باشد.
رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ضمن تاکید بر این نکته که سمن‌ها می‌توانند به دستگاه‌های دولتی در حل وظایفی که دارند کمک کنند، افزود: برای حل مشکلات در درجه اول باید تکالیف هر حوزه احصا شود، سمن‌ها باید بدانند چه بخشی از وظایف اجرایی دستگاه‌ها را می‌توانند بر عهده بگیرند و اگر به صورت ساختارمند عمل کنند می‌توانند بیش از پیش همیار دستگاه‌های دولتی باشند.
معاون رییس‌ جمهوری نقش سمن‌ها در توسعه صنایع دستی را با اهمیت برشمرد و بیان کرد: نگاه حمایتی به صنایع دستی یکی از تکالیفی است که سازمان میراث فرهنگی بر عهده دارد؛ البته باید در حوزه‌های اجرایی نظیر فروش، صادرات و غیره، سمن‌ها به سازمان میراث فرهنگی کمک کنند و سازمان تنها نقش حاکمیتی داشته باشد.
او در ادامه از فعالان تشکل‌های مردم نهاد خواست با نزدیک شدن به پایان سال جاری مشخص کنند وقتی گردشگری در نوروز ۹۶ به خوزستان وارد می‌شود چه تصویری از این استان باید در ذهن داشته باشد و چه برنامه‌ریزی برای تعطیلات خود می‌تواند انجام دهد.
احمدی‌پور گفت: همفکری شما تشکل‌های مردم‌نهاد به ما کمک می‌کند که راه‌حل‌های منطقی‌تر و بهتری پیدا کنیم و این هم‌افزایی باعث می‌شود که دغدغه‌های مشترک میان ما و شما به راه‌حل‌هایی برای رسیدن به اهداف مهم سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تبدیل شود.