صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

مسائل و مشکلات بانوان کارآفرین بررسی شد

علی نواداد، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌شرقی در این نشست با قدردانی از حضور فعال زنان در حوزه صنعت و تولید، بر اهتمام مدیران این بخش برای حل مشکلات واحدهای تولیدی زنان تاکید کرد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، وی با بیان این که بانوان کارآفرین علاوه بر نقش مدیریت خانواده در جامعه و حوزه تولید و اشتغال‌زایی نیز به صورت فعال و ارزشمند حضور دارند، خواستار طرح مشکلات واحدهای تولیدی زنان برای اتخاذ تصمیمات مناسب در راستای حل آن‌ها شد.
مدیرکل امور خانواده و بانوان استانداری آذربایجان‌شرقی نیز در این نشست، با اشاره به این که زنان و مردان در کلیه مسائل و به‌خصوص مسائل اقتصادی تابع قوانین و مقررات هستند، تاکید کرد: زنان به عنوان نیمی از جمعیت فعال و تحصیل‌کرده جامعه به دلیل ساختارهای تعریف‌شده نیازمند حمایت و دیدگاه نو هستند تا بتوانند در زمینه‌های اشتغال و کارآفرینی حضور جدی داشته باشند.
پروین اشراقی تشریح کرد: امید است که راهکارها و رهنمودهای ارائه شده توسط مسئولان، راهگشای مسایل و مشکلات زنان کارآفرین و تولیدکننده باشد.
در این نشست؛ یکی از بانوان کارآفرین به عنوان نماینده بانوان حاضر با تاکید بر این که هدف از تولید و فعالیت اقتصادی بانوان خدمت به جامعه است، به برخی از مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی از جمله کمبود نقدینگی، مالیات بر ارزش افزوده، مشکلات بیمه و... اشاره کرد.