صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

حسن اعرابی مقدم خبر داد:

شرایط تبدیل فرودگاه زاهدان به هاب منطقه‌ای فراهم است

مدیرکل فرودگاه‌های استان سیستان و بلوچستان با اشاره به سطوح پروازی مطلوب و سیستم‌های ناوبری عالی فرودگاه زاهدان از فراهم بودن شرایط برای تبدیل این فرودگاه به هاب منطقه خبر داد.

به گزارش کسب وکار نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حسن اعرابی مقدم، مدیر کل فرودگاه‌های استان سیستان و بلوچستان عنوان کرد: فرودگاه زاهدان از موقعیت مناسبی در ایران و منطقه برخوردار است تا به هاب منطقه تبدیل شود. این فرودگاه سطوح پروازی مطلوب و سیستم‌های ناوبری عالی دارد.
وی ادامه داد: البته ترمینال جدید فرودگاه زاهدان به مساحت ۳۵۰۰ مترمربع در دست ساخت است که آماده شدن آن قدری هاب شدن این فرودگاه را به تعویق می‌اندازد.
به گفته مدیرکل فرودگاه‌های استان سیستان و بلوچستان، روزانه بیش از یکصد پرواز اروپا به سمت هندوستان،‌ پاکستان و شرق آسیا از آسمان فرودگاه زاهدان عبور می‌کنند که امکان نشست هواپیماها به هر دلیلی در این فرودگاه وجود دارد.
وی افزود: همچنین طی پیشنهادی به شرکت نفت خواستار ارایه امکان سوختگیری با بهای ارزان در این فرودگاه شدیم تا فرودگاه زاهدان برای پروازهای عبوری جذابیت پیدا کند. اما در این زمینه تخفیف در بهای بنزین‌ بسیار ناچیز بود و تعداد کمی از هواپیماها برای سوختگیری در این فرودگاه نشست و برخاست دارند البته همین تعداد هم به بهای مناسب سوخت، سرعت در ارایه امکانات مطلوب و بهای کم در نشست و برخاست هواپیماها نسبت به سایر کشورها مثل پاکستان اقرار کردند.
به گزارش شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران اعرابی مقدم تصریح کرد: همچنین برای ساخت ترمینال جدید دیگری در فرودگاه‌ زاهدان جانمایی و نقشه‌های آن تهیه شده است. همچنین طرح احداث این ترمینال جدید به مساحت ۷۰۰۰ مترمربع با تکنیکال بلاک جدید دیده شده است که زمینه‌های تحقق آن سال آینده مشخص می‌شود.