صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

مانی فر در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین خبر داد:

افزایش ۴۰۰ کیلومتری طول راه‌های فرعی و اصلی استان قزوین

حامدمانی فر در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: بازآفرینی شهری با اجرای طرح برندینگ شهری، توجه به اقتصاد حمل‌ونقل و ایجاد درآمد پایدار را عملیاتی می‌کنیم.

به گزارش کسب وکار نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، مدیرکل مقررات ملی و کنترل ساختمان وزارت راه و شهرسازی ضمن تقدیر از همکارهای انجام شده در اداره کل و در سطح استان با وی در زمان تصدی‌گری مدیریت راه و شهرسازی استان قزوین گفت: افزایش ۴۰۰ کیلومتری طول راه‌های فرعی و اصلی، بزرگراهی، ۲۴۲ کیلومتر عملیات راهسازی، تعمیر و بهسازی ۲۵۰ دستگاه پل از جمله کارهای انجام شده است.
وی افزود: از مجموع ۵۸ هزار واحد مسکن مهر استان تاکنون ۵۰ هزار واحد تحویل شده که از مجموع واحدهای باقیمانده دو هزار واحد دیگر تا پایان امسال و سه هزار واحد سال آینده و سه هزار واحد خود مالکی توسط مردم تکمیل خواهد شد.
مدیرکل سابق راه و شهرسازی استان قزوین تصریح کرد: کیفیت زندگی مردم برای ما بسیار مهم است لذا در این حوزه هرگز کوتاه نیامدیم و از حقوق مردم با معیارهای کارشناسی دفاع کردیم که این ادعا در آمار تغییر کاربری‌ها اثبات می‌شود.
وی اضافه کرد: در سال‌های اخیر بشدت تلاش کردیم تا تغییر کاربری‌ها به حداقل برسد و در این میان در سال ۹۳ میزان کاربری بیش از ۶۳ هزار مترمربع بود که این میزان در سال گذشته به ۱۶ هزار مترمربع کاهش یافت.
مانی فر اظهار کرد: در بخش مرتبط با راه نیز ضمن توجه به کیفیت راه‌ها، موضوع «اقتصاد حمل‌ونقل» مطرح شده که با پیشنهاد طرحی به وزیر راه و شهرسازی با رویکرد بازآفرینی اقتصاد ناشی از حمل‌ونقل ارائه شده است.
وی گفت: یکی از نتایج و دستاوردهای این رویکرد بازآفرینی سرای سعدالسلطنه با مشارکت قابل‌توجه شهرداری قزوین بود که این بنا به مکانی ماندگار تبدیل شد و امروز باید تلاش کنیم قزوین نقش باراندازی گذشته خود را بازیابد و احیا کند.
مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان وزارت راه و شهرسازی یادآور شد: توجه به معماری راه از کارهای دیگری است که در دیدگاه ما اولویت دارد به همین دلیل در پروژه ملی جاده قزوین، الموت به تنکابن پیشنهاد کرده‌ایم تا پل‌ها، ابنیه، با نگاه معماری و زیبایی‌شناسی صورت گیرد.
وی گفت: پل ورسک با گذشت سال‌ها همچنان یک نماد معماری باارزش است و ما نیز باید در اجرای طرح‌های راهسازی به معماری ایرانی توجه کنیم تا کارهای ماندگاری ثبت و ضبط شود.
مانی فر یادآور شد: توانمندسازی شهرها با توجه به اقتصاد شهری با اجرای طرح «برندینگ شهری» در دست تهیه است که اگر خوب اجرا شود شهرهای کوچک می‌توانند پیشینه تاریخی خود را بازآفرینی کرده و به درآمد پایدار برسند.
وی گفت: اگر این طرح را عملیاتی کنیم دیگر ناچار به فروش شهرها نخواهیم بود و می‌توانیم با درامد پایدار شهری نسبت به ریل‌گذاری شهری به‌خوبی اقدام کنیم تا به معماری راه‌ها، پارکینگ هم توجه کنیم.
مانی فر بیان کرد: اخیراً یک راه سنگی در مسیر الموت شناسایی شده که تلاش می‌کنم این‌گونه معماری‌های اصیل را حفظ کنیم تا در کنار سازندگی بتوانیم ارزش‌های معماری را نیز بها دهیم.
گفتنی است در این مراسم ضمن تقدیر از خدمات ارزنده و شبانه‌روزی حامدمانی فر در جایگاه مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین، مسعود حق لطفی به عنوان مدیرکل جدید راه و شهرسازی این استان حکم خود را دریافت کرد.