صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

وداع با یار دیرین امام و رهبری؛ مدیرکل حقوق بشر و زنان وزارت خارجه:

آیت الله هاشمی رفسنجانی در بهبود کیفیت زندگی زنان پیشگام بود

مشاور وزیر و مدیرکل حقوق بشر و زنان وزارت امور خارجه گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی در حوزه زنان نیز پیشگام بود و اقدامات موثری برای بهبود کیفیت زندگی زنان انجام داده است.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا،زهرا پیشگاهی فرد روز سه شنبه در حاشیه مراسم تدفین آیت الله هاشمی رفسنجانی در مرقد مطهر امام راحل، افزود: آیت الله هاشمی رفسنجانی سیاستمداری صاحب کمالات بود و هرکجا که اساس و پایه ای برای امور سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی وجود دارد، ریشه های آن به اقدامات او بر می گردد.
وی ادامه داد: آیت الله هاشمی رفسنجانی برای بهبود وضعیت بانوان ایرانی و ارتقای کیفیت زندگی زنان اهمیت بسیاری قائل بود و یکی از اقدامات شایسته ایشان در اواخر دهه 60 تشکیل دفتر امور زنان ریاست جمهوری بود.
مشاور وزیر امورخارجه اظهار کرد: در سال های 69 و 70 بود که با چند تن از خانم ها از جمله فاطمه دختر آن مرحوم ، در تلاش بودیم تا اقدام موثری در جهت پیشرفت زنان در جامعه برداریم و در این راستا موضوع خدمت آیت الله هاشمی رفسنجانی منعکس شد و دفتر امور زنان ریاست جمهوری با حمایت مستقیم او تاسیس شد.
وی افزود: این دفتر سال ها به رییس جمهوری در مورد وضعیت بانوان مشاوره ارائه می کرد که در حال حاضر یکی از معانت های فعال ریاست جمهوری معاونت امور زنان و خانواده است.
این استاد دانشگاه تهران تصریح کرد: آیت الله هاشمی رفسنجانی همواره اعتدال گرا بود و هر کجا که شکافی در امور ایجاد می شد، سعی بر نزدیک کردن قلب ها داشت و حضور پرشور مردم هم نشان می دهد که حتی رحلت او نیز باعث ایجاد وحدت و یکپارچگی شده است.
وی ابراز امیدواری کرد که ملت ایران زیر سایه مقام معظم رهبری همچنان وحدت و انسجام ایران اسلامی را به نمایش بگذارند و در عرصه های مختلف از جمله در انتخابات حضور پررنگ و همیشگی خور را نمایان کنند.
آیت الله هاشمی رفسنجانی شامگاه یکشنبه در سن 82 سالگی بر اثر عارضه قلبی در تهران دعوت حق را لبیک گفت و به ملکوت اعلی پیوست و ظهر امروز (سه شنبه) پس از مراسم تشییع با حضور مقامات کشوری، لشکری و مردم ایران، پیکر این روحانی فقید و چهره شناخته شده انقلاب در حرم امام خمینی (ره) آرام گرفت.