کد خبر: 50032

Q8 کانسپت، پرچم‌دار آیندهٔ آئودی در دیترویت

آئودی کار خود را در بخش SUVها با مدل Q7 آغاز کرد که هنوز هم به‌عنوان پرچم‌دار این شرکت باقی‌مانده است؛ اما در نمایشگاه خودروی دیترویت، این خودروساز آلمانی کانسپت جدید Q8 را معرفی کرده است و قصد تولید آن‌را دارد.

Q8 کانسپت، پرچم‌دار آیندهٔ آئودی در دیترویت
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از پدال، آئودی کار خود را در بخش SUVها با مدل Q7 آغاز کرد که هنوز هم به‌عنوان پرچم‌دار این شرکت باقی‌مانده است؛ اما در نمایشگاه خودروی دیترویت، این خودروساز آلمانی کانسپت جدید Q8 را معرفی کرده است و قصد تولید آن‌را دارد. Q8 که پرچم‌دار جدید آئودی خواهد بود، فرمی کوپه مانند دارد که به همین دلیل در داخل فضای سر کافی برای تنها چهار نفر را ارائه می‌کند اما درواقع کشیده‌تر و عریض‌تر از نسل دوم Q7 است که دو سال پیش در همین نمایشگاه معرفی شد.
آئودی می‌گوید Q8 کانسپت ترکیبی است از یک کوپهٔ اسپرت و جذاب با قابلیت‌های یک SUV سنتی و این کاملاً صحیح است. همچنین با وجود فرم شیب‌دار و کوپه مانند سقف، کابین فضای کافی برای سرنشینان عقب را ارائه می‌کند. این مهم به لطف فاصلهٔ محوری کشیدهٔ 3 متری Q8 به دست آمده است. این کانسپت نشان‌دهندهٔ نقاط قوت آئودی در هر دو بخش طراحی و تکنولوژی است درحالی‌که نگاهی اجمالی هم از طراحی SUV فول سایز آیندهٔ ارباب حلقه‌ها را نشان می‌دهد.
در این خودرو یک نمایشگر سربالای جدید ارائه شده است که بزرگ‌ترین نمونه در صنعت خودروسازی بوده و برای اولین بار در نسل آیندهٔ A7 به تولید خواهد رسید. همچنین نسخهٔ جدیدی از صفحه آمپر دیجیتالی مجازی آئودی نیز در Q8 ارائه شده که ویژگی‌های جدید و وضوح بالاتری دارد. دو نمایشگر دیگر هم به‌صورت یکپارچه در کنسول وسط تعبیه شده که برای کنترل سیستم اطلاعاتی-سرگرمی و تنظیمات خودرو مورداستفاده قرار می‌گیرد. همچنین چهار صندلی لوکس تکی هم برای سرنشینان خودرو ارائه شده است.
این کانسپت همچنین طراحی ظاهری بسیار تهاجمی‌تری نسبت به Q7 دارد. در Q8 شاهد جلوپنجرهٔ هشت‌ضلعی بزرگ، پنجره‌های جانبی بدون قاب، شانه‌های عضلانی، رینگ‌های 23 اینچی و دیسک‌های ترمز 20 اینچی کربن سرامیکی هستیم.
آئودی در این کانسپت از یک قوای محرکهٔ پلاگین‌هیبریدی متشکل از یک پیشرانهٔ 3 لیتری V6 توربوشارژ به همراه یک موتور الکتریکی و یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک استفاده کرده است. خروجی کل این مجموعه 442 اسب بخار قدرت و 700 نیوتن متر گشتاور است که می‌تواند این SUV بزرگ را در 5.4 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت برساند درحالی‌که حداکثر سرعت آن به‌صورت الکترونیکی روی 250 کیلومتر در ساعت محدود شده است. به ادعای آئودی، این خودرو بر روی کاغذ در هر صد کیلومتر تنها 2.3 لیتر سوخت مصرف می‌کند درحالی‌که می‌تواند 60 کیلومتر را هم تنها با استفاده از باطری‌ها و به‌صورت تمام برقی طی کند.
همچنین سازندهٔ آلمانی یک پکیج باطری لیتیوم یون 17.9 کیلووات ساعتی برای این SUV در نظر گرفته است که شارژ کامل آن با شارژرهای 7.2 کیلوواتی در حدود دو و نیم ساعت طول می‌کشد. آئودی گفته است که سیستم کواترو نیروی قوای محرکهٔ هیبریدی Q8 را با کنترلی عالی به هر چهارچرخ انتقال می‌دهد و ثبات و پویایی آن‌را افزایش می‌دهد. آئودی می‌گوید این کانسپت پیش‌نمایشی است از نسخهٔ تولیدی Q8 که سال آینده معرفی خواهد شد و به دیگر SUVهای گروه فولکس‌واگن یعنی بنتلی بنتایگا، پورشه کائن و لامبورگینی اوراس خواهد پیوست.
 
chapta
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
قیمت طلا ، ارز و سکه
  • سیاست های قیمت گذاری در کسب و کارهای گردشگری وجود دارد؟
  • پیشنهاد بازتوانی متمرکز زنان آسیب‌دیده اجتماعی در شهرک
  • انتقاد از بی‌توجهی شورای شهر به بودجه خانه هنرمندان
  • 700 زن در استان تهران نیازمند نگهداری فوری هستند
  • توسعه ۲۰۰ هکتاری شهرک صنعتی لیا در کارگروه زیربنایی و شهرسازی استان قزوین
  • بردگی جنسی 100زن افغان توسط داعش
  • جلسه مشترک وزیران علوم و بهداشت درباره رشته روانشناسی بالینی
  • از کاهش دو درجه ای دمای منازل تا صرفه‌جویی در مصرف گاز به اندازه تولید یک پالایشگاه
  • اجرای مطلوب طرح بازشماری منابع سازمان ملی زمین و مسکن در کردستان
  • ظرفیت کارشناسی استان قزوین در بخش ساختمان ارزشمند است
  • خشکی زاینده‌رود، عظیم‌ترین بحران اصفهان
  • برگزاری جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهرستان مرند در آذربایجان‌شرقی
  • ۱۷۰۰ اکیپ راهداری در جاده‌های کشور استقرار دارند
  • ارتباط سایز شکم با بیماری کبد چرب
  • چطور ایتالیا به مرد بیمار اروپا تبدیل شد؟
  • الزامات رشد اقتصادی سازنده
  • بازاریابی درونگرا:پرسونا مشتری
  • اصلاح حقوق بازنشستگان حداقل‌بگیر
  • اعتراض مردم به حجم‌خوری اینترنت
  • تزریق نقدینگی به استارت آپ ها با صندوق های VC
  • بازار خودرو جان گرفت
  • ناکارآمدی دستمزدهای دستوری
  • آغاز فروش نوروزی محصولات گروه سایپا
  • سه شنبه بازارها منجر به کساد کار بازاریان شده است
  • پایان گزارشگیری از دستگاه های مشمول بند میم ماده 224 قانون برنامه پنجم
  • میدان راهنمایان گردشگری در ماکلوان گیلان افتتاح شد
  • یمن برای جذب گردشگران ایرانی تلاش می کند
  • موسویان: آمریکا بعد از اجرای برجام، مرتکب نقض مکرر روح برجام شده است
  • زری بافی؛ جامه شاهانه، هنر امروزی است
  • گردشگری فرانسه پس از دو سال به روند مثبت و صعودی خود بازگشته است
  • دستگاه های 24 گانه ستاد و نقش آنها
  • سالانه 2 میلیارد و 800 میلیون دلار کالای ایرانی به افغانستان صادر می شود
  • آخوندی برای بار سوم از مجلس رای اعتماد گرفت
  • از الهلال تا الهلال با برانکو ایوانکوویچ
  • مرگ کارگر هما بر اثر ایست قلبی
  • پیش بازی الاهلی امارات استقلال قاتلان آبی دردوبی
  • استیضاح حق «آخوندی» نیست
  • داد و ستد 32 هزار میلیارد ریال انواع کالا در بورس کالای ایران
  • تیم کاردان، الفبای موفقیت
  • آزمایشگاه جامع ژنوتایپ گروه های خونی افتتاح شد
  • مدیرعامل گروه سایپا از نمایشگاه خودرو تهران بازدید کرد
  • یک کارگر ساختمانی در بندر عباس سقوط کرد و مصدوم شد
  • گزارش وضعیت اخیر خوزستان تا پایان هفته نهایی می‌شود
  • افزایش قیمت مرغ تا پایان هفته
  • حمایت از فعالیت‌های باشگاه دانشجویان حامی محیط زیست
  • مقامات انگلیسی به دنبال مالک صدها جوجه یک‌روزه رهاشده هستند
  • پایونیر Rayz bud ، جایگزینی مناسب برای ایرپادهای اپل!
  • ضرورت راه‌اندازی سیستم سنجش آلایندگی هوا در فیروزکوه
  • برگزاری کنگره جوانان در آیینه پژوهش در دهه اول اسفند
  • استیضاح وزیر راه به نوبت دوم کشید