صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

آشنایی با نویدا مجد، کارآفرین حوزه شیرینی پزی

کارآفرینم پس توانمندم

نویدا مجد درباره سوابق تحصیلی و تجربه کارآفرینی اش...
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، نویدا مجد درباره سوابق تحصیلی و تجربه کارآفرینی اش، می گوید: دیپلم رشته گرافیک هستم و حدود یک سال است که در کسب و کار شیرینی پزی مشغول هستم.
وی با اشاره به اینکه دوره آموزشی در هیچ آموزشگاهی نگذرانده است، افزود: تمام دوستان و اقوام از من می پرسند که کجا دوره دیده ای و پیش کدام استاد رفته ای؟ من شیرینی پزی رابه صورت خودآموز یادگرفتم و فقط با انگیزه ای که یکی از نزدیکانم به من داد و تشویق کسانی که طعم شیرینی های مرا امتحان کرده بودند، وارد این عرصه شدم. 
مجد گفت: متاسفانه در حال حاضر گستره فعالیت من محدود به نزدیکان و دوستانم است، اما با توجه به شناختی که از خود دارم و نظر مثبت خریداران و توانمندی بالای درآمدزایی این هنر، علاقه و انگیزه زیادی برای گسترش بیشتر کار خود دارم.
‎این کارآفرین جوان با ابراز تاسف از این که هم اکنون گسترش فعالیت اقتصادی، برایش میسر نیست، ابرازامیدواری کرد با حمایت کسانی که فعال در حوزه کارآفرینی و ایجاد مشاغل تازه برای جوانان هستند، این امر محقق شود.
مجد که فعالیت اقتصادی خود را از اسفندماه 1394 شروع کرده است، گفت:سرمایه اولیه را از کمک های مادرم فراهم کردم ، اما این میزان به طور تقریب اندک بود. 
وی معتقد است، باید مهارت خود را در رشته شیرینی پزی افزایش دهد تا بتواند دستاوردهای بیشتری در این حوزه کسب کند.
این کارآفرین جوان در پاسخ به این پرسش که آیا درآمدی که کسب می کند می تواند تامین کننده هزینه زندگی اش باشد، افزود: بله، نه تنها می تواند زندگی ام را تامین کند بلکه می توانم تولید خود را افزایش دهم و چند نفر را در این رشته بکار گیرم.
وی با اشاره به این که در صدد است فعالیت حرفه ای اش را توسعه دهد، افزود: 
با گسترش فعالیت اقتصادی خود می توانم نه تنها شیرینی با طعم بهتری به مردم عرضه کنم، بلکه می توانم طعم خوب کارآفرینی را به تمام کسانی که می خواهند یک فعالیت اقتصادی را شروع کنند،نشان دهم.
به گفته وی، کارآفرینی طعم شیرینی دارد و از اینکه افراد بتوانند با ایستادن بر پای خود یک فعالیت اقتصادی را راه اندازی کنند می توانند طعم خوب زندگی را به دیگران نشان دهند.
وی تاکید کرد: هم اکنون بسیار جوان هستم اما اطمینان دارم تا سال های آینده در این کار پیشرف های زیادی می کنم. هنر پخت و پز وقتی به همراه دوست داشتن باشد طعمی متفاوت دارد.
در سال های اخیر که حدود 5 میلیون نفر دانشجو آماده حضور در بازارکار هستند ،مشکلات در حوزه اشتغال رو به فزونی است.
تردیدی نیست،افردی که توانمند هستند و می توانند با تکیه بر مهارت خود در بازار کشور حضور یابند برده اند و آنان که تسلیم وضعیت بازار کار کشور هستند نه تنها در کوتاه مدت نمی توانند برای خود اشتغالی ایجاد کنند بلکه از این شرایط صدمه هم خواهند دید.
متاسفانه در سال های اخیر بازار کار ایران با انبوه جمعیتی مواجه است که تحصیلات دانشگاهی دارند اما مهارت ندارند.
کوروش پرند رییس سابق سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور پیشتر اعلام کرده بود، بیش از 50درصد متقاضیان آموزش مهارت در کلاس های دولتی و خصوصی آموزش مهارت، دانش آموختگان دانشگاهی هستند.
بازار کار ایران نظیر دیگر کشورها نیازمند جذب مهارت است.این بازار با گوناگونی رشته ها می تواند پویا شود.
سید حمید کلانتری معاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی اعلام کرده است که دولت امکان جذب کارجویان را ندارد، بنابراین جویندگان شغل باید با فراگیری مهارت بتوانند خود منشا اشتغال باشند.
تردیدی نیست در شرایط کنونی بازار کار ایران که از یک رکود سخت در حال عبور است جوانان باید با کسب مهارت خود منشا اثر در این بازار باشند. در این میدان سخت، جوانانی نظیر نویدا مجد که ایستادگی بر پای خود را از سنین جوانی با اعتماد به نفس تمرین می کنند در آینده ای نه چندان دور می توانند منشا اثر در بازار کار ایران شوند.