صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

مولاوردی:جایگاه مطلوبی در تقویت ساختار و جایگاه سازمانی زنان و خانواده نداریم

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: باید دسترسی عادلانه به منابع و فرصت‌ها برای زنان و مردان، مهیا شود و هنوز درباره تقویت ساختار و جایگاه سازمانی زنان و خانواده در جایگاه مطلوب نیستیم.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، شهیندخت مولاوردی در جلسه علنی نوبت عصر یکشنبه مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی ماده 116 لایحه برنامه ششم توسعه و به عنوان نماینده دولت اظهار کرد: ما در حوزه زنان با چالش‌هایی مواجه هستیم که جز با اتخاذ رویکرد عدالت مدارانه نمی‌توان بر این چالش فائق آمد.
وی با بیان اینکه به رغم تلاش‌هایی که در چهار دهه بعد از انقلاب صورت گرفته ما با فاصله، شکاف و خلاءهایی مواجه هستیم، تصریح کرد: به نظر می‌ رسد اتخاذ رویکرد برابری جنسیتی به معنی دسترسی عادلانه به منابع و فرصت‌ها می‌ تواند کمکی در این مسیر باشد.
مولاوردی افزود: ما هنوز از نظر ساختار و جایگاه سازمانی زنان و خانواده در جایگاه مطلوبی قرار نداریم، متأسفانه هنوز نتوانسته‌ ایم رابطه موثر و اثربخشی در این زمینه داشته باشیم.
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده ضمن اشاره به دستاوردها و فعالیت هایی که در طول 4 دهه بعد از پیروزی انقلاب در حوزه زنان و خانواده صورت گرفته است، گفت: اما هم اکنون در این عرصه با خلاءها، فاصله و شکاف مواجه هستیم که به نظر می رسد اتخاذ رویکرد برابری جنسیتی به معنی دسترسی عادلانه به منابع و فرصت‌ها می‌تواند کمکی در این مسیر باشد.
مولاوردی تصریح کرد: این جایگاه باید تقویت شود تا دستگاه های اجرایی با اعمال این رویکرد در برنامه های خودشان و ارزیابی آثار تصمیمات برای تقویت و تثبیت پایه ای نهاد خانواده و جایگاه زنان و رسیدن به جایگاه انسانی زنان قدم بردارند، لذا خواهشمندیم این عبارت از ماده حذف نشود چرا که در صورت حذف از کلیت خود خارج خواهد شد.