صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

از قطع برق بوستان‌ها تا عدم ارتباط شهرداری با اداره برق

رییس کمیته عمران شورای شهر تهران درخصوص جزییات جلسه روز گذشته با مسوولان اداره برق تهران توضیحاتی ارائه کرد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا،اقبال شاکری در گفت‌وگو با ایسنا، درخصوص جزییات جلسه روز گذشته مسوولان اداره برق با اعضای شورای شهر تهران و شورایاران محلات گفت: این جلسه به دعوت کمیته عمران و با حضور مهندس صبوری معاون توزیع اداره برق تهران برگزار شد.
وی با بیان اینکه در این جلسه نکات مختلفی درخصوص کمبود روشنایی در برخی معابر، فرسودگی و جانمایی بد دکل و پست‌های برق، تعیین تکلیف دکل‌های فشار قوی و لزوم زیرزمینی‌کردن کابل‌های فشار قوی برق برگزار شد که چالش‌های مختلفی که اداره برق با شهرداری داشت، مورد بررسی قرار گرفت، گفت: یکی از چالش‌های اداره برق و شهرداری مناطق بدهی است که این بدهی شهرداری به اداره برق سبب شده بود که این اداره نسبت به قطع برق اقدام کند.
رییس کمیته عمران شورای شهر تهران با بیان اینکه اداره برق اقدام به قطع برق ساختمان اصلی شهرداری‌ها و یا حتی پارک‌ها و بوستان‌ها همچون سرخه‌حصار کرده بود، گفت: اداره برق توجهی به مکان نداشت و تنها به دلیل بدهی قطع برق را در دستور کار قرار داده بود که در این جلسه مطرح شد به جای پرداخت بدهی نسبت به تهاتر اقدام شود.
شاکری با بیان اینکه متاسفانه در این جلسه مشخص شد که ارتباط و نزدیکی خوبی بین مدیریت شهری و برق منطقه‌ای نسبت به سایر دستگاه‌ها وجود ندارد، گفت: در این جلسه پیشنهاد شد که برای افزایش ارتباط و هماهنگی، کمیته هماهنگی که چندی پیش تعطیل شده بود، مجددا احیاء شود تا از پتانسیل این کمیته در راستای ارتباط حداکثری استفاده شود.
وی با بیان اینکه در این جلسه مشخص شد که اداره برق آمادگی لازم را ندارد که هم‌راستا با توسعه شهر و مناطق پیش بیاید، گفت: به نظر می‌رسد باید جلسات هماهنگی افزایش یابد و این جلسه به عنوان سرآغازی برای برگزاری جلسات بیشتر و هماهنگی حداکثری در نظر گرفته شد چراکه به نظر می‌رسد فاصله زیادی بین مدیریت شهری و اداره برق وجود دارد و خوشبختانه شرکت برق نیز عنوان کرده حاضر است همکاری حداکثری با شهرداری داشته باشد.
رییس کمیته عمران شورای شهر تهران در مورد بررسی مشکل مترو تهران با اداره برق نیز گفت: این جلسه بیشتر برای بیان دغدغه‌ها و دلنگرانی‌ها بوده است و باید برای حل مشکل برق مترو تهران جلسه‌ای جداگانه برگزار شود و مسوولان عالی رتبه هر دو سازمان در این جلسه حضور داشته باشند.