صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

رئیس اتحادیه هتلداران:

فعالیت شرکت های غیرمجاز، صنعت هتلداری را با رکود همراه کرده است

رئیس اتحادیه هتلداران تهران با تاکید بر اینکه شهر تهران شهر توریستی نیست و بیشتر میهمانان این شهر تجار و بازرگان هستند،گفت: فعالیت شرکت های غیر مجاز به صورت گسترده در شهر تهران تاثیر نامطلوبی را بر روند کسب وکار هتل ها داشته است.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران، محمدعلی فرخ مهر در گفت‌وگو افزود: کار برخی شرکت ها و موسسات که آپارتمان هایی را اجاره و از این طریق به میهمانان سریس دهی می‌کنند ، خلاف مقررات است ؛ تاکنون بارها نسبت به این مساله اعتراض کرده ایم اما پاسخی از سوی مسئولان دریافت نکرده ایم.
وی ادامه داد: بیشتر این شرکت ها چینی هستند و با اجاره ساختمان اقدام به ارائه خدمات می‌کنند که در ابتدا این خدمات تنها شامل بازرگانان و تجاری که از چین می آمدند می شد اما اکنون به  میهمانان سایر کشورها  نیز خدماتی از قبیل رستوران و اقامت ارائه می دهند.
فرخ مهر اظهار کرد: در کنار این موسسات برخی شرکت ها و موسسات داخلی هم هستند که با استفاده تالارهای پذیرایی مجموعه خود اقدام به ارائه خدمات می کنند و همه این اقدامات بر روند کسب و کار هتل داران تاثیر گذار و فعالیت آنان را با رکود همراه کرده است.
رئیس اتحادیه هتلداران تهران تصریح کرد: سطح اشغال هتل‌ها به نسبت سال‌های قبل کاهش داشته و عدم بازگشت سرمایه، هتلداران را در بازپرداخت وام‌های دریافتی از بانک با مشکل مواجه کرده و استمرار این شرایط نه تنها دلزدگی سرمایه‌گذار داخلی را در پی دارد، بلکه سرمایه‌گذار خارجی را نیز دچار دوگانگی در سیاست‌ها و قراردادهای منعقدشده کرده و شرایط نامناسبی را در مسیر بازگشت سرمایه در سیاست‌های جاری بر گردشگری حاکم می‌کند.
رئیس اتحادیه هتل‌ها و هتل‌آپارتمان‌های استان تهران گفت: برخورد قاطع با مراکز غیرقانونی و پلمب آنها توسط اداره اماکن، عدم مجوز پذیرش گردشگر و مسافر در مراکز دولتی برای برون‌رفت از رکود حاکم بر مراکز اقامتی هتلی ضروری بوده و باید مورد توجه قرار گیرد.
فرخ‌مهر با تاکید بر اهمیت نظارت نهادهای امنیتی بر ورودی گردشگر و ایجاد سیستم‌های نظارتی بر رزرو و نحوه اسکان‌پذیری آنها در مراکز اقامتی دارای هویت و شناسنامه مانند سایر کشورها که در فرم‌های فرودگاهی به مکان‌های اسکان اشاره و درج می‌شود، گفت: باید نظارت دقیق بر جای‌جای حضور گردشگر ایجاد شود تا از بحران‌های اجتماعی و فرهنگ‌های غیرمتعارف ایرانی اسلامی جلوگیری و موجبات دلگرمی هتلدار فراهم شود.
وی همچنین تعداد هتل و هتل آپارتمان‌هایی که در شهر تهران با پروانه کسب فعالیت می کنند را ۱۳۰ واحد برشمرد و افزود: واحدهای غیر مجاز بیشتر این تعداد است.