کد خبر: 49752

ردپای عربستان دراعمال قوانین ضددامپینگ برای کالاهای پتروشیمی ایران

عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی، صنایع و معادن تهران درباره برخی گزارش ها مبنی بر نقش عربستان در اعمال قوانین ضددامپینگ درباره کالاهای صادراتی پتروشیمی ایران به هند و سایرکشورها، گفت: نمی توان به طور قطعی این ادعا را اثبات کرد، اما بی تاثیر نمی تواند باشد.

ردپای عربستان دراعمال قوانین ضددامپینگ برای کالاهای پتروشیمی ایران

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا, سیدحامد واحدی درباره وضع قوانین ضددامپینگ (ضدرقابت مکارانه) بر صادرات محصولات پتروشیمی ایران، افزود: در هند همچنان قوانین ضددامپینگ بر صادرات محصولات پتروشیمی اعمال می شود، این در حالی است که قوانین ضددامپینگ درباره صادرات شرکت های عربستانی، برداشته شده است.
دامپینگ به معنای فروش کالایی در یک بازار خارجی ارزان تر از کالای تولید داخل آن کشور است.
وی به اقدام های انجام شده برای پیگیری رفع قوانین ضددامپینگ در خارج از کشور اشاره کرد و ادامه داد: عربستان از طریق لابی گری و رایزنی توانست، ضددامپینگ درباره محصولات خود را بردارد.
عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی، صنایع و معادن تهران بیان داشت: اکنون سه صادرکننده عمده محصولات پتروشیمی به هند، کشورهای عربستان روسیه و ایران هستد که تنها علیه ما ضددامپینگ اعمال می شود.
واحدی تاکید کرد، نامه نگاری ها و تلاش های گسترده ای برای رفع قوانین ضد دامپینگ در هند انجام داده ایم.
ایران در سال گذشته بیش از 46 میلیون تن محصول پتروشیمی تولید کرد که حدود ١٩ میلیون تن آن صادر شده است.
در زمان تحریم، بسیاری از بازارهای صادراتی ایران از دست رفت و رقیبان بین المللی و منطقه ای جای ایران را در بازار جهانی پتروشیمی گرفتند.
ایران پیش از تشدید تحریم ها، بخشی از محصولات پتروشیمی تولیدی را به اروپا و آمریکا صادر می کرد، اما با آغاز روند تحریم ها، بازار صادراتی ایران در این مناطق نیز در اختیار کشورهای رقیب قرار گرفت.
همچنین در زمان تحریم، در روند انتقال درآمد حاصل از صادرات محصولات پتروشیمی به بازارهای آسیایی و آفریقایی نیز مشکلاتی وجود داشت که این موضوع نیز تاثیر منفی بر میزان صادرات به بازارهای سنتی در آسیا و کشورهای منطقه برجای گذاشته بود.
اما با اجرایی شدن برجام، موانع همکاری با شرکت های بین المللی برطرف و شرایط برای احیای بازارهای صادراتی ایران در آسیا، اروپا، آمریکا، اقیانوسیه و آفریقا فراهم شده است.
از جمله موانع پیش روی بازگشت شرکت های ایرانی به بازارهای جهانی، رقابت مخرب شرکت های ایرانی در بازارهای جهانی است به طوری که برخی شرکت های داخلی با هدف خارج کردن سایر شرکت های ایرانی، اقدام به ارزان فروشی محصولات در بازار سایر کشورها می کنند که این رقابت مخرب منجر به وضع قوانین ضد دامپینگ علیه محصولات کشورمان شده است.
البته پیش از این برخی گزارش ها و ادعاها مبنی بر لابی گری عربستان در وضع قوانین ضددامپینگ علیه صادرات محصولات کشورمان در ترکیه و سایر کشورها منتشر شد.
اکنون عربستان، مهم ترین رقیب ایران در تولید و صادرات محصولات پتروشیمی در منطقه خاورمیانه به شمار می رود.

chapta
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
قیمت طلا ، ارز و سکه
  • تحولات بازاریابی در قرن 21 ام
  • ثبات برنامه‌ها در کابینه جدید
  • ارجاع امور سرمایه‌گذاری خارجی به بخش خصوصی‌
  • ورود تجهیزات تقلبی سیستم‌های حفاظتی با مارک چینی
  • رقابت در قیمت به نفع مصرف‌کننده
  • راه استراتژیک کابینه
  • فرایند‌های کاری برای شروع یک فروش موفق
  • چشم‌انداز مبهم خانه‌دار شدن
  • حضور بخش خصوصی واقعی در اقتصاد
  • محمد فرح: شرایط برایم آرام‌تر شده است
  • خواب بازار پارچه با چک‌های برگشتی
  • زیدان: رئال مادرید تیم A و B ندارد/ تیم فوق العاده‌ای دارم
  • زندگینامه ارنستو برتارلی؛ ورزشکار کارآفرین
  • ترویج و گسترش فرهنگ اصلاح الگوی مصرف در تمامی بخش‌های مجتمع بندری امام خمینی (ره)
  • تهدید به محرومیت‌های طولانی برای ووشوکارانی که به MMA بروند
  • اتفاق بی سابقه در افتتاحیه یونیورسیاد
  • استقلال، غرق در مشکلات
  • علت تاکید بر ورود رمز کارت بانکی چیست؟
  • مخالفت با ایجاد مجوزهای جدید در حوزه کسب‌وکارهای اینترنت
  • کیلدال؛ نابغه ای که می توانست سرنوشت مایکروسافت را تغییر دهد
  • فقط از مراکز معتبر سیم‌کارت بخرید
  • راههای راضی نگه داشتن مشتری
  • بررسی بازنگری طرح تفصیلی شهر رودان در هرمزگان
  • در ۵۰ سال اخیر پروژه‌ای به اهمیت راه‌آهن در استان اجرا نشده است
  • ورود نظامیان سعودی به شهر «عدن» در یمن
  • جوان اوتیسمی پرخواننده‌ترین نویسنده ژاپن پس از موراکامی شد
  • کشف ۹۱ درصد از جرایم آدم ربایی
  • اولین دوره جایزه ملی کیفیت غذای ایران
  • توصیه هایی برای پرورش کارمندان خلاق
  • تاریخ شفاهی کاخ گلستان رونمایی می شود
  • پرداخت سود سهامداران شرکت پتروشیمی جم درشعب بانک پارسیان
  • اعطای تندیس زرین سرآمدی روابط عمومی به روابط عمومی بانک ملت
  • بانک مسکن 14 هزار تسهیلات ازدواج پرداخت کرد
  • خانه قدیمی سپهبد امیراحمدی درتهران تخریب شد
  • فاز سوم «لیسانسه‌ها» ساخته می‌شود
  • خطری که ۴۰۰ میلیون کارت بانکی را تهدید می‌کند
  • صرورت نوسازی صنایع تبدیلی کشاورزی برای جذب بازارهای صادراتی
  • جزئیات نشست تخصصی مدیران و متخصصان شهری و اداره عمران و بهسازی راه و شهرسازی جنوب استان کرمان
  • نمادهای پالایشگاهی و فلزی، شاخص بورس را به آستانه کانال 82 هزار واحد بردند
  • ۹۰ ایده ایرانی به رویداد بین المللی ایده‌پردازی ارسال شده است
  • تزریق هیجان و حس جوانی واقعیبه مشتریان وفادار MVM
  • پایش طولانی‌مدت مناطق وسیع با پهپاد دانش‌بنیان
  • خطری که ۴۰۰ میلیون کارت بانکی را تهدید می‌کند
  • رفع تصرف از یک میلیون و ۲۳۰ هزار مترمربع زمین ملی در سبزوار
  • بازاریابی عصبی و تاثیر آن در قیمت‌گذاری
  • بزرگترین واحد معدنی طلای کشور در تکاب تعطیل نیست
  • جزئیات دهمین جلسه کمیسیون ماده پنج استان همدان و دومین جلسه کمیسیون ماده پنج شهر ملایر
  • ضرورت تحکیم انضباط حرفه‌ای مهندسان
  • ۵هزار واحد صنعتی و معدنی تسهیلات می‌گیرند
  • روابط عمومی بانک شهر در جمع سرآمدان روابط عمومی ایران