صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

نخستین همایش ملی اقتصاد خلاق برگزار می‌شود

نخستین همایش ملی اقتصاد خلاق از سوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب با همکاری صندوق هنر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سوم اسفندماه سال جاری برگزار می‌شود.
تبیین اقتصاد خلاق، کارآفرینی و اقتصاد خلاق، جغرافیای اقتصاد خلاق، حقوق مالکیت معنوی و آموزش اقتصاد خلاق از جمله محورهای این همایش است. 
دکتر مریم مصلح، رئیس اداره ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب و همچنین دبیر کمیته علمی همایش اقتصاد خلاق، در معرفی این همایش و اهداف آن به «کسب‌وکار» می‌گوید: این همایش با همکاری صندوق اعتباری هنر وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی در راستای متبلور کردن اهداف نخستین مرکز اقتصاد خلاق که با مجوز سازمان مرکزی دانشگاه آزاد شروع به‌کار کرده است، برگزار می‌شود. 
دکتر مصلح درباره اهداف این همایش می‌گوید: هدف این همایش پررنگ کردن زمینه‌های هنری اقتصاد در راستای داشتن کسب‌وکار بهتر در مقایسه با روش‌های قدیمی صنعت است. 
وی ادامه می‌دهد: در اقتصاد خلاق تاکید بر این است که با بهره‌گیری از توانایی خلاقیت ذهن انسان می‌توان کارها را سریع‌تر و با بهره‌وری بالاتر انجام داد. به‌عنوان نمونه روش‌های مختلف ساخت محتوا در زمره کسب‌وکارهای اقتصاد خلاق قرار می‌گیرد. 
دبیر کمیته علمی همایش اقتصاد خلاق درباره مزیت‌‌های اقتصاد خلاق می‌گوید: یکی از مزیت‌های کارآفرینی با محوریت اقتصاد خلاق این است که چالش کارآفرینی در کسب‌وکارهای سنتی که سرمایه اولیه بود را کمتر دارد چراکه سرمایه مورد نیاز برای شروع کسب‌وکار و کارآفرینی در اقتصاد خلاق بسیار کمتر از روش‌های سنتی است. نمونه‌های موفق این روش استارت‌آپ‌های دانشجویی هستند که با سرمایه ناچیز راه‌اندازی شدند و به درآمدزایی و موفقیت رسیدند. 
این دانشیار رشته ریاضی کاربردی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب ادامه می‌دهد: واقعیت این است که درآمدزایی و کارآفرینی از طریق سیستم‌های سنتی اقتصادی مثل کارخانه‌ها و دستگاه‌های سنگین و ... تغییر کرده است و در حال حاضر دنیا به سمت کارآفرینی و کسب‌وکار با اقتصاد خلاق رفته است. 
لازم به توضیح است فرایند دریافت مقالات همایش ملی اقتصاد خلاق از اول آبان‌ماه سال جاری آغاز شد و تا 30 دی ماه ادامه دارد. همچنین 20 بهمن‌ماه نتایج داوری مقالات اعلام خواهد شد.