صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

واگذاری اراضی پارک ملی خجیر به مسکن مهر توسط دولت قبل

حواشی مسکن مهر که از دولت گذشته برای دولت یازدهم به ارث باقی مانده همچنان ادامه دارد

رئیس فراکسیون امید با اشاره به گزارش معاون وزیر راه در جلسه،گفت: پروژه مسکن مهر علی رغم مشکلاتی که داشت از سوی دولت مورد توجه ویژه قرار گرفت و ما از وزارت راه و شهرسازی و سازمان برنامه قدردانی می کنیم وامیدواریم این روند ادامه یابد.
محمدرصا عارف در مراسم افتتاح دفتر نمایندگان تهران در شهر پردیس با اشاره به افتتاح دفتر نمایندگان تهران درپردیس ،گفت پیش از این دفاتر نمایندگان تهران در ری، شمیرانات و اسلامشهر افتتاح شده بود. ما به دنبال تعامل با مسئولین مربوطه و بررسی مشکلات مردم برای پیگیری مشکلات و اقدام در جهت حل آن‌ها هستیم. مجمع نمایندگان تهران بر همین اساس تصمیم به افتتاح دفاتر در شهرستان‌های تهران گرفت تا ارتباط با مردم تسهیل شود.
 
وی ادامه داد: ما خودمان را نماینده همه مردم می‌دانیم. چه کسانی که به ما رای داده‌اند چه کسانی که رای‌شان افرادی دیگری بوده است. ما برای همه احترام قائلیم و خود را وکیل همه مردم می‌دانیم. دفتر پردیس هم برای پیگیری مطالبات مردم تشکیل شده است.
 
رئیس فراکسیون امید با اشاره به گزارش معاون وزیر راه در جلسه،گفت: پروژه مسکن مهر علی رغم مشکلاتی که داشت از سوی دولت مورد توجه ویژه قرار گرفت و ما از وزارت راه و شهرسازی و سازمان برنامه قدردانی می کنیم وامیدواریم این روند ادامه یابد.
 
گفتنی است پس از بروز مشکلات فراوانی که برای خریداران مسکن مهر در پردیس به وجود آمد وزارت راه با تمرکز بر حل این مشکلات از تخلفات دولت قبل در این پروژه رونمایی کرد. از جمله این تخلفات می توان به‌موارد زیر اشاره کرد.
 
ثبت نام خارج از قاعده و بیش از یک و نیم برابر واحدهای پیش بینی شده و پیش فروش تعداد زیادی از این واحدها در شهر پردیس در حالیکه پی سازی پروژه های آن هنوز به اتمام نرسیده بود و طبق ضوابط ابلاغی از جانب وزیر مسکن دولت قبل می بایست در مرحله سفت کاری واگذار گردد از اقدامات عجیب طراحان و مجریان مسکن مهر در دولت قبل بود که بخش زیادی از اعتراضات و تنش های بعدی در فاز ۹ شهر پردیس مربوط به همین واحدها بود که به دلایل مختلف امکان ساخت آن میسر نگردید و به ناچار و با پذیرش هزینه های اجتماعی اقدام به جابجایی این متقاضیان گردید.
 
یکی دیگر از انتقادات جدی به طرح مسکن مهر که شاید بتوان آن را تعدی به اموال عمومی هم نام گذاشت، وارد کردن منطقه حفاظت شده (دره آرا در شهر پردیس) بدون تشکیل شورای عالی حفاظت محیط زیست و بدون اخذ امضای دستگردان و شروع ۳۰ هزار واحد مسکن مهر در آن اراضی و متعاقب آن تشکیل پرونده توسط سازمان بازرسی کل کشور و ابطال بود.
 
اخیرا رئیس پارک ملی خجیر و سرخه حصار در نامه ای به  مدیرعامل شرکت عمران پردیس خواهان توقف هرگونه اقدام اجرایی در فاز ۸ پردیس (دره بهشت) به دلیل ابطال مصوبه الحاق بخشی از پارک ملی به محدوده قانونی پردیس توسط هیئت عمومی دیوان عدالت اداری با شکایت سازمان بازرسی کل کشور گردیده است.
 
گفتنی است با فشار رئیس دولت دهم برای شروع مسکن مهر در اطراف تهران این زمین توسط وزیر سابق راه و شهرسازی معرفی می شود.