کد خبر: 49476

چطور بدون سرمایه‌ استارتاپ‌تان را رشد دهید؟

به عنوان یک کارآفرین شما در طیف گسترده‌ای از مهارت‌ها توانایی بالایی دارید. شما انعطاف‌پذیر، پرشور و رهبر بوده و همیشه روی موفقیت شرکت خود متمرکز هستید. اکثر قریب به اتفاق کارآفرینان با پس‌زمینه فنی وارد این حوزه می‌شوند و تیم اصلی معمولاً از افراد با مهارت‌های یکسان تشکیل شده است.

چطور بدون سرمایه‌ استارتاپ‌تان را رشد دهید؟
این ممکن است باعث شود که فعالیت‌های مربوط به بازاریابی استارتاپ در مراحل اولیه راه‌اندازی شرکت کم‌اهمیت تلقی شود و در مراحل بعدی برون‌سپاری شود؛ با وجود این، بازاریابی یک جنبه مهم و اساسی از شرکت‌هاست و باید از همان ابتدا مورد توجه واقع شود. بازاریابی جایگاه شرکت شما در بازار، برند شما و بسته‌بندی محصولی که می‌فروشید را تعریف می‌کند.
در طول سال‌های گذشته نقش CMO به‌طور قابل‌توجهی به عنوان تابعی از بازاریابی گسترش یافته و مورد توجه واقع شده است. بازاریابی فقط در مورد فروش محصول نیست بلکه در مورد تشویق و درگیر کردن مشتریان و افزایش نرخ رشد است. بازاریابان دیگر تنها برقرار کننده ارتباطات با مشتریان نیستند بلکه آن‌ها بیشتر درگیر نحوه ارتباط متقابل مشتری با محصول و شرکت شده‌اند.
یک CMO خوب باید تحلیل‌گر و به‌طور برابر خلاق باشد، یعنی بدون مرز فکر کند و درک عمیق و تصویر کاملی از اتفاقاتی که در بازار و در شرکت می‌افتد داشته باشد؛ از آنجا که اغلب استارتاپ‌ها توانایی مالی برای استخدام یک CMO مجرب و یا حتی بودجه‌ای برای بازاریابی در ابتدای کار ندارند، بنابراین شما به عنوان کارآفرین باید بدانید که می‌توانید استارتاپ‌تان را با بودجه کم و یا حتی بدون بودجه رشد دهید و CMO خودتان باشید. ترکیب شور و اشتیاق و مهارت‌های کارآفرینی‌تان کلید جلوگیری از اشتباهات و از بین رفتن و سوزاندن بخش زیادی از پولتان در بازاریابی‌های بی‌اثر می‌باشد.
در طول دوره‌ای که با استارتاپ‌ها و کارآفرینان کار می‌کردم، گاهی اوقات شگفت‌زده می‌شدم که در مورد تصمیم‌گیری‌های مهمی مثل نام شرکت، برند، وب‌سایت و چیزهایی از این قبیل نوعی نگرش بی‌توجهی و به‌ظاهر بی‌اهمیت وجود دارد. کارآفرینان اغلب این تصمیم‌ها را بدون در نظر گرفتن عناصر حیاتی مثل مخاطبان و تناسب با موضوع کار و صرفاً بر اساس آخرین احساسات و علایق خود می‌گیرند.
یکی از مهم‌ترین نکات در بازاریابی، برنامه‌ریزی و استراتژی می‌باشد. بجای اینکه مستقیماً به سراغ خرید رسانه‌ها و یا تست کردن کانال‌های مختلف بروید، بار دیگر به اهدافتان فکر کنید. مشتریان بالقوه شما چه کسانی هستند؟ مکانی که آن‌ها قرار دارند، کجاست؟ و به احتمال زیاد از چه وسیله‌ای برای بازدید از وب‌سایتتان استفاده می‌کنند؟ همه این‌ها اطلاعات مهمی هستند که شما به آن‌ها نیاز دارید. فهمیدن اینکه شما محصولتان را به چه کسانی می‌فروشید و اینکه شما چه می‌فروشید لزوماً به بودجه بازاریابی نیاز ندارد.
در اینجا چهار ابزار که می‌توانید با استفاده از آن استارتاپ خود را بدون بودجه و CMO رشد دهید، آورده شده است.
از منابع آزاد موجود برای معرفی استارتاپ خود استفاده کنید.
وبلاگ‌های باکیفیت بالا و انجمن‌هایی با مخاطبان زیاد که با موضوع استارتاپ شما مرتبط هستند وجود دارند که می‌توانند محل مناسبی برای ترویج محتوا شما و تبلیغ استارتاپ‌تان باشند. وبلاگ‌هایی که اغلب توسط مشتریان بالقوه شما، صاحبان سرمایه (مثل سرمایه‌گذاران و یا کارمندان آینده) و گزارشگران بازدید می‌شوند. معرفی و تبلیغ استارتاپ‌تان در یکی از این وبلاگ‌ها می‌تواند ترافیک بازدید از سایت شما را افزایش دهد و حتی اشتیاقی را در خبرنگاران حوزه فناوری برای تهیه گزارش درباره استارتاپ شما ایجاد کند.
خودتان به سمت وبلاگ نویسان و خبرنگاران بروید.
نداشتن و یا داشتن مقدار کمی بودجه برای بازاریابی ممکن است مانع از این شود که شما هزینه‌های مربوط به یک خبرگزاری خوب (RP agency) را پرداخت کنید. وسوسه نشوید که با خبرگزاری‌های ارزان که نمی‌توانند خدمات مناسبی را ارائه کنند و به شما کمک کنند، قرارداد ببندید. هر زمان که آماده‌اید تا درباره شرکت خود صحبت کنید، یک ارائه و یا یک مصاحبه مطبوعاتی آماده کرده و آن را برای خبرگزاری‌هایی که حوزه موردنظر شما را خوب پوشش می‌دهد، ارسال کنید؛ مانند هر چیز دیگری، در بازاریابی نیز بهترین نتیجه از چیزهایی به دست می‌آید که قبلاً هدف گزاری شده‌اند. اغلب رسانه‌ها ایمیل خبرنگارانشان را منتشر می‌کنند و همچنین قالب‌های فوق‌العاده‌ای وجود دارند که برای انتشار مطالبتان می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. قبل از ارسال مطالبتان به خبرنگاران، بر روی موضوعاتی که هر کدام از آن‌ها به آن علاقه دارند، تحقیق کنید. خبرنگاران و وبلاگ نویسان مجرب روزانه صدها ارائه مانند ارائه شما را دریافت می‌کنند، بنابراین بخش عمده‌ای از کار شما، برنامه‌ریزی و ایجاد یک ارائه خوب است. برای اینکه مطمئن شوید که ارائه شما جذاب و جالب توجه است، ابتدا آن را برای دوستان خود به نمایش بگذارید و بازخورد آن‌ها را دریافت کنید.
از شبکه‌های شخصی خود استفاده کنید.
همه بازاریابی‌ها و رشد به‌وسیله CEO، کنفرانس‌ها و خریدن رسانه‌ها انجام نمی‌شود. شبکه شخصی شما در این مورد بسیار ارزشمند است و می‌تواند منجر به ارتباطات درجه دوم و سوم ارزشمندتر شود. داشتن یک شبکه ارتباط شخصی قوی برای هر کارآفرینی بسیار مهم است و می‌توان از آن به عنوان ابزاری برای بارش فکری با دوستان و آشنایان در زمینه نام، محصول و غیره مشاوره گرفت. همه این‌ها زمینه‌ای برای مرحله راه‌اندازی و مشارکت‌های آینده است.
 
برای افزایش بازدید از روش تستA/B استفاده کنید.
تست A/B چیزی‌ است که واقعاً می‌تواند به شما کمک کند تا بدون سرمایه گزاری و پول زیاد رشد کنید. با استفاده از ابزارهایی مثل optimizly[2],unbounce[1] می‌توانید پتانسیل کاربرهایی که در حال حاضر از سایت شما بازدید می‌کنند را افزایش دهید. اگر از تست A/B به‌درستی استفاده نشود، می‌تواند مشکل‌ساز باشد، چراکه شما نمی‌خواهید غرق در متغیرهای متعدد شوید. تست را ساده کنید و هر بار یک یا دو متغیر را بررسی کنید. قطعاً تعجب خواهید کرد که یک تغییر کوچک در رنگ یک دکمه و یا اندازه تصویر بالای صفحه سایت می‌تواند نرخ بازدید را تا ۲۰-۳۰% و یا حتی بیشتر افزایش دهد.

 

chapta
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
قیمت طلا ، ارز و سکه
  • مزیت  سامانه ارزی
  • مدیریت تقاضای ارز
  • تخلفات تکراری در واردات خودرو
  • ایمیدرو بزرگ‌تر شد
  • بزرگ‌ترین پالایشگر آسیا به کاهش خرید نفت از عربستان ادامه می‌دهد
  • نخستین سکوی فازهای ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی آماده نصب می‌شود
  • استقلال چهار فینال پیش رو دارد
  • قیمت سبد نفتی اوپک بالای ۷۰ دلار باقی ماند
  • نظام مدیریت و برنامه ریزی کشور باید پاسخگوی مهاجرت فارغ التحصیلان IT باشد
  • تعامل کارگران و کارفرمایان ایلام
  • تحولی اساسی در نظام آزمایشگاهی کشور ایجاد می شود
  • آرامش مردم با حضور پلیس، محقق می شود
  • اختراعات بومی نیازمند حمایت مسئولین است
  • استفاده از کیسه‌های گیاهی در نانوایی‌های برازجان
  • آغاز یازدهمین دوره مسابقات «بهار در بهار» کارکنان و خانواده های پالایشگاه هاشمی نژاد
  • همراه بانک ایران زمین تجربه ای متفاوت
  • الهام گرفتن از سیستم بینایی انسان برای بازشناسی اشیاء
  • وضعیت آرژانتین برای میزبانی المپیک نوجوانان
  • نظارت در دستگاه قضایی بیشتر می شود
  • جدیدترین تیزر و پوستر «جشن دلتنگی» رونمایی شد
  • گازرسانی مناطق استان آذربایجان شرقی امسال پایان می‌یابد
  • صادرات نفت ایران به هند در ماه آوریل رکورد می‌زند
  • لزوم توجه به اصل جانشین‌پروری در شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت
  • بدهی گازرسانی پارسال به امسال منتقل شد
  • رتبه 13شاخص کارآفرینی ایران در سال‌2018
  • «اسکندر» باستان‌شناسان و سینماگران را گرد هم می‌آورد
  • فیلم کوتاه ایرانی از جشنواره ساراسوتا جایزه گرفت
  • با انحصار صداوسیما مخالفیم
  • اولویت های پژوهشی بانک دی اعلام شد
  • معاون رئیس جمهورگفت رشد منفی ورود گردشگران خارجی مثبت شد
  • نهال کاری در خوزستان همراستا با مسئولیت های اجتماعی بانک مهر اقتصاد است
  • ثبت نام نامزدهای اتاق های اصناف سراسر کشور از امروز آغاز شد
  • نظام بازار دیدگاه های نوین در حمایت از مصرف کننده و تولید کننده ارائه می دهد
  • متهمان اسیدپاشی خودرو در کرمانشاه دستگیر شدند
  • روحانی: گردشگری از مسیرهای تعامل سازنده با دنیاست
  • دفتر الگوی کشت در قزوین راه اندازی شده است
  • دستگیری ۸۷۱ سارق، قاچاقچی، مالخر و مواد فروش
  • ۴۶درصد تخفیف شلف یخچال و میز
  • ۶۷درصد تخفیف پاک کن MGM A680
  • ۵۷درصد ‌ Spicy Shelf تخفیف قفسه ادویه داخل کابینت
  • ۳۲درصد تخفیف اردو خوری قلب کوچک
  • نمایش کودک هدیه اسرار آمیز در مرکز تولید تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان تا ۵۰درصد تخفیف
  • انیمیشن فیلشاه در سینما تئاتر چاپلین با ۵۰درصد تخفیف
  • شورای عالی استان‌ها طی چهار دوره گذشته هیچ مصوبه و خروجی نداشت
  • ترافیک نیمه‌سنگین در باند جنوبی آزادراه کرج- قزوین
  • فراهم کردن استفاده مثبت از هوش مصنوعی برای همه
  • ورزش بیشتر از مکمل کلسیم احتمال زمین خوردن سالمندان را کاهش می‌دهد
  • ضرب الاجل بازگشت ارز صادراتی
  • ضعف عملکرد متولیان بخش معدن
  • عقب‌نشینی وزارت صنعت از استراتژی خودرو