حضور برندهای شاخص اروپایی و سرمایهگذاری احتمالی ایشان در بازار خودروی ایران میتواند زنگ خطر را برای برندهای چینی به صدا در آورد.
بابک صدرایی کارشناس بازار خودرو، در مورد تاثیر حضور برندهای اروپایی در سهم چینیها از بازار خودروی ایران گفت:برندهای چینی در بازارهای دیگری جز ایران هم حضور دارند مانند روسیه، کشورهای آمریکای جنوبی و همچنین در برخی از کشورهای خاورمیانه. قطعا اگر قرار بود یک برند با ورود سایر برندها نابود و یا کم کار شود، در کشورهای آمریکایی که رقابت سخت تر است، دوام نمیآورد.وی ادامه داد: به عنوان نمونه برند چری در حال تولید محصولاتی است که از لحاظ کیفیت قابلیت رقابت 100درصدی با برندهای معتبر جهان را دارد و حتی در محدوده تولید خودروهای لوکس نیز حرکت کرده است بنابراین از ورود برندهای اروپایی و یا آسیایی به بازار ایران ترسی ندارد.این کارشناس بازار خودرو در مورد ادامه حضور چینیها در بازار ایران گفت: آن دسته از برندهایی که میخواهند در ایران بمانند باید در کیفیت خود کمی تغییر ایجاد کرده و فاصله خود با رقبا را کم کنند.
**صادرات شتر به کویت!
طبق آمار منتشر شده توسط گمرک جمهوری اسلامی ایران در 7 ماه منتهی به مهر ماه امسال حدود 68 تُن شتر از کشور صادر شده است. ارزش دلاری این میزان صادرات 98,258 و ارزش ریالی آن 3,023,320,540 بوده است.