صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

4 کاری که هر کارآفرین باید در اولین هفته از سال جدید انجام دهد

حالا که تعطیلات و سال جدید نزدیک است. زمان مناسبی است که ایده های موثر و هوشمند و جدیدی برای رشد کسب و کار خود تدوین و طراحی کنید.
به گزارش کسب و کار نیوز، 4 کاری که  هر کارآفرین باید در اولین هفته از سال جدید انجام دهد :
" فقط مشغول نباش، بلکه مشغول کارهایی باش که برای رشد کردن در 12 ماه بعدی اساسی و مهم هستند"
حالا که تعطیلات و سال جدید نزدیک است. زمان مناسبی است که ایده های موثر و هوشمند و جدیدی برای رشد کسب و کار خود تدوین و طراحی کنید. اندازه شرکت شما هر چه باشد , چه B2B باشید و چه  B2C. صرفنظر از صنعتی که در آن مشغول به کار هستید باید 4 کار مهم که برای اداره کردن کسب و کار خود نیاز دارید انجام دهید؛ البته اگر تصمیم دارید که سهم بازار و یا سود خود را افزایش دهید.
1- برنامه صد روزه
در سال 1930 میلادی وقتی فرانکلین روزولت جهت سنجش میزان اثربخشی خود در اداره Ovel , برای استفاده از چنین برنامه ای پیشقدم شد، برای انتخاب رئیس جمهور جدید،  این برنامه متداول شد که  شامل  مراحلی برای دستیابی به اهداف کوتاه مدت می باشد که چشم انداز بلندمدت رئیس جمهور برای کشور در بر دارد.
کارآفرینان بهتر است برنامه صد روزه خود را به عنوان طرحی جهت بهره وری و سودآوری سازمان شرح دهند چنین برنامه ای صد فعالیت را ایجاد می کند و صاحبان کسب و کار منابعی که برای اجرای این فعالیت ها لازم است را در نظر می گیرند.
 هنگامی که زمان و مکان،  برای برنامه ریزی اهداف بلند مدت باشد،  برنامه صد روزه به کارآفرینان اجازه می دهد که اهداف قابل دسترسی در نظر داشته باشند و سال جدید را با انفجاری از انرژی شروع کنند.
وقتی که برنامه صد روزه در اواسط ماه آوریل به پایان رسد کارآفرینان می دانند که می توانند جشن پیروزی بگیرند و یا در غیر این صورت ، اقدامات خود را اصلاح کنند.
2-   موارد غیرلازم را کاهش دهید.
خواه شما فنگ شویی اداره خود را بهبود دهید یا خواه وسایل خود را به گونه ای قرار دهید که پیدا کردن و نگه داشتن آنها , آسانتر شود مرتب کردن فضای کاری ، کار دشواری است هر چند یک کار ضروری می باشد. برای این کار، بهتر است  روز شنبه وقتی تیم شما وارد محل کار خود می شوند ، کاغذ های باطل را پاره کنند و دور بیاندازند و اسناد غیرضروری، ارانه ها و فایل های قدیمی را نابود کننذ و تجهیزات قدیمی، روزنامه ها، مجلات، کتاب ها و نمونه محصولات خود را کنار بگذارند و با خالی کردن فضای فشرده شده سیستم خود، موجب می شوید که پشتیبان گیری از فایل های شما سریع و راحت صورت گیرد.
با حذف موارد غیرضروری از محل کار خود نه تنها سبب می شود که تیم شما به طور کارآمدتر کار کنند بلکه هم چنین کمک می کند که اداره شما ساده تر و حرفه ای تر به چشم آید.
3-   فردی که شما را میخواهد نابود کند، از بین ببرید
احتمالا شما برای کمک کردن به اطرافیان خود، تلاش کردید  یا به مسایل پیرامون خود بی اعتنایی کردید.  
با این حال شما چالش های مربوط به داشتن اعضای ضعیف در تیم خود را مدیریت کردید، می دانید که آنها تا چه قدر برای تیم کاری شما و سلامت شرکت شما خطرناک هستند. اگر شما در طول فصل تعطیلات این آلودگی ها را پاک و حذف نکنید و آنرا به تاخیر اندازید، باعث کاهش بهره وری ، روحیه پایین کارکنان خود، نظارت اضافی، روابط آسیب دیده با مشتری و کاهش درآمد می شوید و این گونه افراد در تیم شما هزینه ای بالای 190 هزار دلار در سال برای شما داشته باشند . پس حالا تصمیم بگیرید که محیط شرکت خود را انعطاف پذیر، با ثبات و تمیز کنید.
4-  بالا و بالاتر باشید.
هنگامی که 26 ایالت و نواحی کلمبیا دارای قوانینی برای ماری جوانا شدند، پیشنهاد می شود که کارآفرینان روشن تر عمل کنند.
هفته اول سال جدید زمان بسیار مناسبی برای بررسی و در صورت امکان، افزایش قیمت کالا و محصولات خود است.
اکثر مالکان کسب و کارهای کوچک قیمت خود را پایین تر از رقبای خود نگه می دارند و این اغلب اوقات کار اشتباهی است. در عوض شما برنامه ای براساس مطالعه چشم انداز رقابتی خود ، سابقه قیمت های خود ، قیمت ها، در نظر گرفتن زمان مناسب برای افزایش قیمت و هزینه ها طرح ریزی کنید.و فکر کنید که چگونه می توانید ارزش پیشنهادی خود را افزایش دهید تا افزایش قیمت شما رضایت بخش باشد .
اگر شما فضای سفیدی را پیش بینی کنید که می تواند سودآوری شما را افزایش دهد به طور مطلق از آن استفاده کنید.
برگرفته از سایت entrepreneur