صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

رئیس مجمع نمایندگان استان کردستان خبر داد:

پیگیری مشکلات حوزه راه شهرستان سروآباد کردستان

رئیس مجمع نمایندگان استان کردستان با اشاره به مشکلات شهرستان سروآباد در حوزه راه‌های ارتباطی گفت: مهم‌ترین مشکلات این حوزه در دست بررسی و اقدام است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی کردستان، منصور مرادی گفت: یکی از مشکلات مهم منطقه ژاورود در شهرستان سروآباد در حوزه راه‌های ارتباطی است که باعث مهاجرت روستائیان منطقه به شهرها شده است.
وی ادامه داد: با پیگیری‌های به عمل آمده، کمک استاندار کردستان و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان برای تکمیل جاده کامیاران به سروآباد که از منطقه ژاورود عبور می‌کند، ۸۵ میلیارد ریال اختصاص داده شد.
رئیس مجمع نمایندگان استان کردستان با بیان اینکه عملیات بهسازی و آسفالت ۱۴ کیلومتر از این مسیر مهم ارتباطی باقی‌مانده است، اضافه کرد: با پیگیری‌های به عمل آمده موفق شدیم قطعه‌های چهارم و پنجم این مسیر ارتباطی را به مناقصه بگذاریم که عملیات آسفالت قطعه چهارم آن هم‌اکنون آغاز و عملیات بهسازی و آسفالت قطعه پنجم نیز به زودی شروع خواهد شد.
وی افزود: تکمیل و افتتاح مسیر ارتباطی کامیاران به سروآباد در بحث گردشگری و رونق منطقه تأثیر بسزایی خواهد داشت و موجب مهاجرت معکوس در این منطقه خواهد شد.
وی به مسدود شدن راه ارتباطی روستای عباس‌آباد بخش اورامان با روستای روآر بخش مرکزی شهرستان سروآباد اشاره کرد و گفت: با توجه به آبگیری سد داریان مسیر ارتباطی این ۲ روستا مسدود شده بود که با پیگیری و مکاتبات به عمل آمده مجوز بررسی مجدد و ارائه راه‌حل مناسب برای ایجاد ۱۰ کیلومتر جاده جدید در این منطقه صادر شد.