صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

عضو اتاق تهران: بخش خصوصی آماده معرفی فرصت های سرمایه گذاری در ایران است

رییس کمیسیون تسهیل کسب‌وکار اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران گفت: سرمایه گذاران خارجی نسبت به فرصت های سرمایه گذاری در ایران از اطلاعات لازم برخوردار نیستند و بخش خصوصی می تواند بهترین فرصت‌های سرمایه‌گذاری در ایران را ارایه کند.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، محمدرضا نجفی منش در گفت و گو با پایگاه خبری اتاق تهران افزود: معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و کسب‌وکار در ایران یکی از مهم‌ترین نکات جذب سرمایه‌گذار است.
وی یادآوری کرد: پس از لغو تحریم‌ها و آغاز پسابرجام در نشست های اقتصادی ایران با حضور فعالان این عرصه از سایر کشورها، موضوع نبود شناخت فعالان اقتصادی کشورها با بخش‌های مختلف ایران به‌عنوان یک مساله جدی مطرح شد. 
به گفته نجفی منش، رییس اتاق بازرگانی مالزی بتازگی در سفر به ایران و نشست با مسئولان و فعالان اقتصادی استان تهران، از نبود شناخت فعالان اقتصادی این کشور از فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایران خبر داده بود.
رییس کمیسیون تسهیل کسب‌وکار اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران اقدام وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت نفت در تهیه‌ فهرست بخش‌های موردنظر برای فعالیت اقتصادی و سرمایه‌گذاری در ایران را مناسب ارزیابی کرد.
وی افزود: بخش‌های معدن و خودرو در فهرست وزارت صنعت و پتروشیمی و نفت در فهرست وزارت نفت معرفی‌شده است.
نجفی منش گفت: همه مجموعه‌های اقتصادی می توانند اطلاعات موردنیاز سرمایه‌گذاران را جمع‌آوری کنند و اتاق‌ها نیز به‌عنوان متولی جمع‌آوری و انتشار فرصت‌های سرمایه‌گذاری در ایران قادرند در این زمینه وارد عمل شوند.
عضو هیات نمایندگان اتاق تهران اضافه کرد: پارسال با فراخوان اتاق تهران اطلاعات 380 عنوان طرح در سطح استان تهران برای معرفی به سرمایه‌گذاران جمع‌آوری شد. 
نجفی منش افزود: اتاق‌ها در ایران با توجه به ارتباط موثر با سه قوه و وزارتخانه‌های اقتصادی و از سوی دیگر با فعالان اقتصادی دیگر کشورها، فرصت خوبی برای عرضه اطلاعات دارند.
به گزارش ایرنا، رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن وکشاورزی تهران آذرماه امسال گفت: اجرای برجام، ایران را به عنوان یک اقتصاد نوظهور مورد توجه سرمایه گذاران خارجی قرار داده است و به عنوان بهترین مقصد برای آنها محسوب می شود.
«مسعود خوانساری» یادآوری کرد: پارسال بیش از 200 هیات از کشورهای مختلف دنیا به ایران آمدند و اتاق تهران میزبان بیش از 50 هیات بود.