چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

رشد درآمد هواوی نسبت به سال گذشته کاهش یافته است

رشد درآمد هواوی در سال ۲۰۱۶ به ۳۲ درصد رسیده است که این میزان نسبت به رشد درآمد ۳۵ درصدی سال گذشته کمتر به نظر می‌رسد.
هواوی توانست امسال به‌عنوان یک سازنده تلفن‌های هوشمند، نگاه‌ها را به سمت خود جلب کند؛ اما با وجود اینکه محصولات این کمپانی از فروش خوبی برخوردار بوده‌اند، رشد درآمد هواوی نسبت به سال ۲۰۱۵ با کاهش رو به رو بوده است.
 
سال گذشته هواوی توانست رشد درآمد ۳۵ درصدی داشته باشد و این در حالی است که امسال این میزان به ۳۲ درصد کاهش یافته است. البته باید در نظر داشته باشید که این میزان به معنی اینکه سال ۲۰۱۶ برای هواوی بد یا خوب بوده است، نیست؛ زیرا وقتی بخواهیم درآمد یک کمپانی را در نظر بگیریم باید موارد مختلفی را بررسی کرد که رشد درآمد تنها یک جنبه از آن‌ها است.
 
در نامه‌ای که اریک شو، یکی از مدیران ارشد کمپانی هواوی به کارمندانش ارسال کرد، گفته شده است:
 
سال ۲۰۱۶ پر از اتفاقات خوب و بد، چه در زمینه سیاسی و چه در زمینه اقتصادی در سراسر دنیا بود. در هر صورت ما روی اهدافمان تمرکز کردیم و توانستیم دستاوردهای زیادی داشته باشیم.
او ادامه داد که در سال ۲۰۱۷ نیز هواوی با اتفاقات سیاسی و اقتصادی مختلفی در سراسر جهان رو به رو خواهد شد. مخصوصا باید ورود دونالد ترامپ به کاخ ریاست جمهوری را در نظر گرفت؛ البته هنوز مشخص نیست آیا به قدرت رسیدن وی می‌تواند روی تجارت هواوی نیز تأثیر بگذارد یا خیر.
 
کمپانی هواوی قصد دارد در آینده به رتبه دومین فروشنده بزرگ تلفن‌های هوشمند در جهان برسد که البته رسیدن به این امر بسیار سخت خواهد بود؛ زیرا کمپانی چینی باید با اپل بر سر بازار ایالات‌متحده آمریکا رقابت کند. انتخاب ترامپ به‌عنوان رئیس جمهور و همینطور نظر وی نسبت به چین، باعث می‌شود کار برای هواوی که یک کمپانی چینی است به‌مراتب سخت‌تر شود.