صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

برخورد سلیقه‌ای با آژانس‌های متخلف متوقف می‌شود؟

مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری از ابلاغ دستورالعمل «مقررات انضباطی و اجرایی دفاتر خدمات مسافراتی» برای جلوگیری از برخوردهای سلیقه‌ای هنگام بروز تخلف خبر داد.
ولی تیموری، برخوردهای سلیقه‌ای در حوزه دفاتر خدمات مسافرتی با "یک نوع تخلف" را رویه‌ی حاکم در برخی استان‌های کشور دانست و به ایسنا گفت: شفاف نبودن قوانین و آیین‌نامه‌ها سبب بروز برخوردهای سلیقه‌ای در مواجهه با یک نوع تخلف شده بود. درحالی حکم یک استان برای تخلفی مشخص، اخطار و تذکر بود که در همان استان و یا استانی دیگر برای تخلف مشابه، مجوز تعلیق می‌شد!
وی افزود: در آیین‌نامه انضباطی، نوع تخلفات و متعاقب آن برخورد متناسب، طبقه‌بندی و مشخص شده است و مجری (اداره‌های میراث فرهنگی و گردشگری استان‌ها) به منظور پیشگیری از تضییع حقوق فعالان بخش خصوصی گردشگری، به رعایت آن و پرهیز از رفتارهای سلیقه‌ای "ملزم" شده‌اند.
تیموری همچنین درباره ابلاغ آیین‌نامه راهنمایان گردشگری که اواسط سال گذشته برای تصویب به هیات دولت ارائه شد، توضیح داد: این آیین‌نامه پس از ۴۰ سال اصلاح شد که طبق ماده ۷ آن باید دستورالعمل اجرایی برای آن نوشته می‌شد. این دستورالعمل که شامل جزییاتی درباره‌ی چگونگی نظارت بر کار راهنمایان، آموزش‌ها، طبقه‌بندی فعالیت‌ها و چگونگی تهیه سرفصل‌های اموزشی است، پس از حدود هفت ماه کار، آماده و در دوران ریاست مسعود سلطانی فر، حکم ابلاغ آن امضا شده و اکنون قابلیت اجرایی دارد.