صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

فرابورسی شدن استارتاپ ها و شرکت‌های کوچک و متوسط تسهیل شد

شرکت فرابورس ایران با سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران برای آسان شدن حضور شرکت‌های کوچک و متوسط و استارتاپ‌ها در فرابورس تفاهم کرد.
شرکت فرابورس ایران برای آسان شدن حضور شرکت‌های کوچک و متوسط و کسب‌وکارهای نوپا در فرابورس با سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران به تفاهم رسید.
 
پیروی برگزاری جلسات مشترک میان سازمان نظام صنفی رایانه‌ای و شرکت فرابورس ایران، زمینه‏‌های تسهیل ورود و حضور بنگاه‌های کوچک و متوسط فناوری اطلاعات از جمله شرکت‌های نوپا و استارتاپ‏‌ها در فرابورس ایران، مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
 
ناصرعلی سعادت، رئیس  هیئت مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران با اشاره به حضور شرکت‌های کوچک و متوسط در فرابورس گفت: «سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران از مدت‌ها پیش، موضوع ورود و حضور بنگاه‌های کوچک و متوسط (SME) به فرابورس را از طریق ایجاد بسترهای حقوقی و مالی لازم، پیگیری و فعالیت‌هایی در این خصوص انجام داده است. ورود بنگاه‌های کوچک و متوسط حوزه فناوری اطلاعات به بازار سرمایه، در توسعه‌ی بازار این صنعت مؤثر است و ایجاد و راه‌اندازی بازار SME‌-ها در فرابورس ایران، نقطه‌ی عطفی در صنعت و بورس کشور است.»
 
در این جلسه امیر ‌هامونی، مدیرعامل شرکت فرابورس ایران، آمادگی فرابورس ایران را برای هر گونه مشارکت و همکاری با سازمان نظام صنفی رایانه‌ای با هدف تسهیل و تسریع پذیرش شرکت‌های SME فعال در حوزه فناوری اطلاعات در بازار سرمایه کشور اعلام کرد.
 
بدین ترتیب قرار شد، مجموعه‌ای از فعالیت‌های مشترک در قالب یک تفاهم‌نامه همکاری میان شرکت فرابورس ایران و سازمان نصر تهران تعریف شود.