صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

در جلسه شورای مسکن استان مطرح شد:

تاکید بر اتمام پروژه‌های مسکن مهر در استان قم

مدیران دستگاه‌های اجرایی استان قم بر ضرورت به اتمام رسیدن پروژه‌های مسکن مهر در استان تأکید کردند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قم، دومین جلسه شورای مسکن استان قم ظهر امروز در تالار امام جواد (ع) ساختمان استانداری برگزار شد. در این جلسه احمد اصغری مهرآبادی قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی، استاندار قم، معاونین استاندار و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان حضور داشتند.
حسن صبوری مدیرکل اداره راه و شهرسازی استان قم در ابتدای این جلسه با اشاره به وضعیت پروژه‌های مسکن مهر در استان اظهار کرد: در این استان ۴۳۸۶۳ واحد در قالب مسکن مهر تعهد شده بود که سهم شهر قم از این پروژه‌ها، ۴۱۳۲۰ واحد بوده و تاکنون ۳۸۷۴۴ واحد مسکن مهر در این شهر افتتاح شده است.
وی ادامه داد: سهم شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر در استان قم در طرح مسکن مهر ۲۵۴۳ واحد بود که ۲۰۳۳ آن افتتاح و حدود ۵۰۰ واحد باقی‌مانده است، پیشرفت فیزیکی محله‌های مسکن مهر در شهر قم بالا بوده، کار زیادی نمانده است و به‌زودی می‌توانیم مسکن مهر را در استان به پایان برسانیم.
احمد اصغری مهرآبادی قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در ادامه این جلسه گفت: باید هر چه زودتر پروژه‌های مسکن مهر در استان قم به پایان برسد و نباید پیشرفت این پروژه‌ها لاک‌پشتی باشد، برای این کار از سوی وزارت راه و شهرسازی پیگیری می‌شود و مدیران استان قم هم باید پیگیر اتمام پروژه‌های مسکن مهر باشند.
وی افزود: پیشرفت فیزیکی پروژه‌های مسکن مهر در استان قم بالا است و این پروژه‌ها در این استان رو به اتمام است، تکمیل پروژه‌های مسکن مهر به نفع کشور و استان قم است، برخی از پروژه‌های ناتمام مسکن مهر در استان نازک‌کاری آن تمام شده است و باید تک‌تک این پروژه‌های ناتمام مورد بررسی قرار بگیرد.
مهدی صادقی استاندار قم هم در پایان این جلسه با اشاره به ضرورت دادن اختیارات به استان‌ها اظهار کرد: باید اختیار زمین به استان‌ها واگذار شود، اکنون قوانین و بحث‌های مدیریتی موجب مشکلاتی در اجرای پروژه‌ها شده است، مدیران باید از امکانات و اختیارات خود برای اجرای پروژه‌ها استفاده کنند.
وی در پایان گفت: در طول سال‌های مدیریتی‌ام مشکل توسعه کشور را در قوانین و مدیران دیدم، اگر جدیت به خرج بدهیم، می‌توانیم مشکلات استان قم را حل کنیم و امیدوارم که مشکلات به سرعت حل شود.