صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

مقایسه میان رده های سامسونگ و هوآوی

تصمیم برای خرید تلفن همراه، آن هم از بین این همه برند متنوع موجود در بازار کار سختی است.
برندهای شناخته شده ای مثل سامسونگ، ال جی، سونی و هوآوی. در این میان چند سالی است که شرکت هوآوی به رقیبی جدی و باکیفیت برای برندهای معتبر جهان تبدیل شده است.
 
اگر قرار باشد بین یکی از محصولات این شرکت و محصولی از شرکت سامسونگ دست به مقایسه بزنیم، دو تلفن همراه هوآوی نوا پلاس و سامسونگ گلکسی سی 7 برای مقایسه انتخاب هایی مناسب هستند. دو تلفن همراه میان رده میان رده و با قیمت یک میلیون و 300 هزار تومان وارد بازار شده است که در ادامه مطلب به بررسی این دو محصول خواهیم پرداخت:
 
وزن و نمایشگر
نخستین موضوعی که با در دست گرفتن هر دو محصول مورد توجه قرار می گیرد، وزن آنها است. تلفن همراه هوآوی 160 گرم وزن و بدنه ای فلزی با 7.3 میلی متر ضخامت دارد. گوشی گلکسی 169 گرم وزن و ضخامتی 6.8 میلی متری دارد؛ وزنی که برای تلفن همراهی با سایز نمایشگر 5.5به بالا وزن مناسبی به نظر می رسد. صفحه نمایش دیگر معیاری است که کاربران را در انتخاب مناسب یاری می کند.
 
هوآوی با صفحه نمایش 5.5 اینچی LCD با فناوری IPS به کاربر این فرصت را می دهد که از هر زاویه ای تصویری واضح و شفاف ببیند. سامسونگ نیز با صفحه نمایش 5.7 اینچی SUPER AMOLED، دل مخاطبان را می برد. مزایای این نوع صفحه نمایش کیفیت رنگ های بالاتر و مصرف انرژی پایین تر است.
 
رزولشن هر دو 1920 * 1080 است، و تفاوت تراکم اندکی بین دو محصول وجود دارد. تراکم پیکسل سامسونگ 386 و هوآوی 401 است.
 
سیم کارت و پردازنده
هر دو دستگاه از شبکه پرسرعت LTE پشتیبانی می کنند. سامسونگ دارای دو شیار سیم کارت است. دو تلفن همراه از پردازنده های مرکزی مشابه اسنپدراگون 8 هسته ای 625 با فرکانس پردازش 2 گیگاهرتز و گرافیک آدرنو 506 استفاده می کنند.
 
سامسونگ دارای 4 گیگابایت رم است و هوآوی 3 گیگابایت، بنابراین می توان سامسونگ را برای بازی و استفاده همزمان از چند نرم افزار مفید تر دانست. سامسونگ برای مدل C7 دو حافظه داخلی در نظر گرفته؛ یک حافظه داخلی 32 گیگابایت و یک حافظه داخلی 64 گیگابایت دارد.
 
افزون بر اینها این محصول یک شیار کارت حافظه در اختیار کاربر قرار داده تا در صورت نیاز بتوانند تا 256 گیگابایت به حافظه خود اضافه کند. اما یک محدودیت نیز وجود دارد؛ درواقع این شیار همان شیار مخصوص سیم کارت دوم است که یا باید از دو سیم استفاده کرد یا یک سیم کارت و حافظه جانبی، هوآوی هم یک نسخه 32 گیگابایت عرضه کرده، بنابراین می توان از کارت حافظه نیز در صورت نیاز استفاده کنید.
 
دوربین و صفحه کلید
دوربین هر دو محصول 16 مگاپیکسل است و هر دو دارای دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی هستند. البته ویدئوهایی که هوآوی ذخیره می کند کیفیت بیشتری دارد و می توان در یک نتیجه گیری کلی گفت هوآوی دوربین قابل قبول تری به نسبت سامسونگ روی گوشی خود قرار داده است.
 
دو تلفن همراه اندروید 6 مارشمالو دارند و باید دید که سامسونگ و هوآوی آپدیت نسخه 7 یا همان نوقا را برای این دو مدل در آینده منتشر می کنند یا نه!
 
تمام کلید های جانبی بر بخش کناره گوشی قرار گرفته است. در بخش پایینی هر دو محصول جک هدفون 3.5 میلی متری و اسپیکر گوشی قرار گرفته است. افزون بر اینها هر دو تلفن همراه دارای شبکه های ارتباطی مانند WIFI، بلوتوث، GPS، NFC ، رادیو و پورت ورودی هستند. در تلفن همراه سامسونگ یو اس بی و در هوآوی از پورت تایپ C استفاده شده است.
 
سنسور و قدرت شارژ
هر دو تلفن همراه شامل سنسور اثر انگشت هستند. هر دو دستگاه دارای بخش فست شارژر یا همان شارژ سریع هستند. سامسونگ از نسخه 3 شارژ سریع استفاده می کند که به گفته شرکت در مدت 30 دقیقه 83درصد دستگاه را شارژ می کند. باتری استفاده شده در گوشی سامسونگ یک باتری 3300 میلی آمپر و گوشی هوآوی 3340 میلی آمپر است که غیر قابل تعویض توسط کاربر هستند.
 
سامسونگ مدل C7 را با رنگ های طلایی، صورتی براق و خاکستری تیره به بازار عرضه کرده است.
 
هوآوی نیز برای مدل نوا پلاس خود رنگ های طلایی، نقره ای تیتانیوم و خاکستری را در اختیار کاربران قرار داده است.
 
نتیجه گیری
با در نظر گرفتن توضیحاتی که در خصوص هر دو تلفن همراه ارائه شد، می توانیم نتیجه گیری کنیم که کاربری روزانه برای مواردی مثل بازی، موزیک، وبگردی و استفاده از نرم افزارهای مختلف در هر دو محصول به یک کیفیت وجود دارد.
 
اما اگر به دنبال صفحه نمایش بزرگ و حافظه بالاتر هستید سامسونگ انتخاب مناسب تری است. از سوی دیگر اگر به دنبال یک تلفن همراه جدید هستید که بتواند انتقال دهنده تجربه ای مثبت و متفاوت باشد هوآوی نوا پلاس می تواند انتخاب مناسب تری باشد.