صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

پیکسل گوگل اتفاقی یخ می‌کند

پس از عرضه‌ی گوشی‌ گوگل پیکسل و نقدهای بسیار خوبی که دربار‌ه‌ی آن شد، حال کاربران گزارش‌هایی مبنی بر فریز شدن این دستگاه به‌صورت اتفاقی و به مدت چند دقیقه اعلام کرده‌اند.
شاید خیلی زود باشد که گوگل برای اولین گوشی هوشمند ساخت خود خوشحال باشد. مدت کوتاهی پس از عرضه‌ی پیکسل‌های گوگل به بازار، دارندگان این محصول رفته‌رفته مشکلات و نقص‌هایی را کشف کردند که در دل ظاهر زیبای این دستگاه وجود دارد. جدیدترین مشکلی که کاربران گوشی‌های پیکسل گوگل گزارش کرده‌اند، مربوط به فریز شدن دستگاه به‌صورت اتفاقی است که باعث می‌شود به مدت چند دقیقه گوشی کاملا بلااستفاده شود. درهرحال، باید گفت این نقص از جمله مواردی است که به‌تازگی به مشکل اصلی کاربران مبدل شده است و روزبه‌روز به تعداد کسانی که با این مسئله مواجه شده‌اند، اضافه می‌شود. با زومیت همراه باشید تا با جزئیات این مشکل بیشتر آشنا شوید.
 
اولین موارد درباره‌ی این مشکل چند وقت پیش گزارش شد و کاربران اعلام کردند در حین کار با دوربین، صفحه دستگاه قفل‌ می‌شود و خطوطی به رنگ بنفش روی آن به چشم می‌خورد. همچنین در این شرایط امکان استفاده از گوشی وجود ندارد. حال دقیقا چند روز پیش از شروع تعطیلات کریسمس، گروه دیگری از کاربران گزارش داده‌اند که با زیاد کردن صدای گوشی تا بیشترین میزان ممکن، صدا تغییر می‌کند. البته شاید این موضوع یک باگ ساده‌ی نرم‌افزاری باشد؛ چراکه با نصب رام‌های سفارشی روی گوشی هوشمند مورد بحث این مشکل کاملا رفع شده است. 
 
اما متأسفانه جدیدترین مشکل اعلام‌شده احتمالا هم شامل بخش نرم‌افزاری خواهد بود و هم بخش سخت‌افزاری. در واقع نمی‌توان دلیل رخ دادن این مورد را فقط به نرم‌افزار یا سخت‌افزار مرتبط دانست. اکنون تمام کاربران رفته‌رفته با چنین مشکلی مواجه شده‌اند و گوشی آن‌ها به حالت قفل و غیرقابل استفاده درآمده است. گاهی دکمه‌های ناوبری نیز غیر قابل مشاهده خواهند شد. این حالت معمولا بین چند ثانیه تا چند دقیقه به طول می‌انجامد.
 
برخی به این نکته اشاره کرده‌اند که اپلیکیشن‌های شخص ثالثی از جمله Life 360 باعث بروز این مشکل می‌شوند. گروهی دیگر این نقص را به‌عنوان یکی از مشکلات بخش سرویس و سخت‌افزار ثبت کرده‌اند. اما عده‌ای دیگر از کاربران گوشی هوشمند مورد بحث، حتی بدون دو عامل یادشده با مشکل فریز شدن دستگاه مواجه شده‌اند. بد نیست اشاره کنیم این مسئله برای هر دو مدل پیکسل و پیکسل ایکس‌ال رخ داده است.
 
طبیعتا گوگل این مشکلات را برطرف خواهد کرد حتی اگر این کار به‌صورت محرمانه و بی‌سروصدا انجام شود. اما با وجود تمام این مسائل، پیکسل‌های گوگل از جمله برترین گوشی‌های هوشمند موجود در بازار به شمار می‌روند. البته گوگل باید به فکر چنین مسائلی باشد و این مشکلات را جدی بگیرد و تمام تلاش خود را برای رفع آن‌ها انجام دهد تا بتواند پیکسل‌های خود را همچنان به‌عنوان یک گزینه‌ی قابل اعتماد در ذهن کاربران نگه دارد.
 
نظر شما در این مورد چیست؟