صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

برگزاری مانور زلزله در سکونت‌گاه‌های غیر رسمی ایلام در هفته آینده

مدیر کل بحران استانداری ایلام از برگزاری اولین مانور زلزله در سکونتگاه‌های غیر رسمی استان ایلام خبر داد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از  ایسنا، «احمد کرمی» در جلسه هماهنگی مانور زلزله و ایمنی در سکونتگاه‌های غیررسمی اظهار کرد: این مانور به مناسب سال روز زلزله بم و روز ملی ایمنی در برابر زلزله و کاهش مخاطرات طبیعی برگزار می‌شود و در آن دستگاه‌های شرکت کننده آمادگی خود را برای زمان بحران در سکونتگاه‌های غیر رسمی حفظ کنند.
وی با بیان اینکه بیش از 77 درصد شهرهای کشور بر روی نوار زلزله قرار دارند، افزود: یکی از آسیب پذیرترین محلات شهرها، سکونتگاه‌های غیر رسمی هستند که اغلب نیز بر اساس مقررات ملی ساختمان و استانداردهای لازم ساخته نمی‌شوند و معابر این محلات نیز برای تردد خودروهای خدمات‌رسان با مشکل مواجه است و لازم است دستگاه‌ها آمادگی خود را در شرایط بحرانی و زلزله در این گونه محلات بیشتر کنند .
کرمی با اشاره به زلزله دو سال پیش آبدانان خاطرنشان کرد: این مورد اولین زلزله بالای 6 ریشتر در آسیا بود که هیچ گونه تلفات جانی در بر نداشت و این مورد برای ما بسیار با اهمیت است و باید تلاش کنیم که در تمام مناطق شهری به سمتی حرکت کنیم که کمترین تلفات جانی و خسارات مالی را از زلزله متحمل شدیم .
مدیر کل بحران استانداری ایلام ادامه داد: این مانور در یکی از محلات شهر ایلام که جزو سکونتگاه‌های غیر رسمی است در هفته آینده برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه بیش از 20 درصد ساخت و سازهای شهر ایلام در سکونتگاه‌های غیررسمی انجام می‌شود، گفت: بیش از 375 هکتار از محدوده قانونی شهر ایلام و بیش از 100 هکتار از حریم شهر ایلام و خارج از محدوده قانونی از نظر مساحت، ساخت و ساز غیر مجاز در محلات و سکونتگاه‌های غیر رسمی انجام شده و این میزان از نظر جمعیت بیش از 50 درصد جمعیت شهری ایلام را به خود اختصاص می‌دهد.
کرمی ادامه داد: با توجه به این آمار محلات و سکونتگاه‌های غیر رسمی بسیار خطرناک‌تر از دیگر مناطق شهری ایلام از نظر وقوع حوادث و مخاطرات طبیعی است چرا که هم از نظر ساخت و ساز با مشکلات بسیاری مواجه است و هم از نظر جمعیت از جمله پرجمعیت ترین مراکز شهری ایلام است .