صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

استقبال سرمایه‌گذاران از پذیره‌نویسی نخستین صندوق جسورانه فرابورس ایران

معاملات فرابورس ایران در نخستین روز از هفته معاملاتی جدید در دی ماه با آغاز و اتمام پذیره‌نویسی صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه رویش لوتوس در بازار سوم به پایان رسید.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی فرابورس، شنبه چهارم دی ماه پذیره‌نویسی صندوق جسورانه رویش لوتوس که موضوع فعالیت آن در حوزه سلامت و دارو، اطلاعات و ارتباطات است در پی استقبال چشمگیر سرمایه‌گذاران و ثبت تقاضای مازاد در نخستین روز از فرایند پذیره‌نویسی پایان یافت. سرمایه‌گذاران حقیقی و حقوقی روز جاری به ترتیب مشارکت 12 و 88 درصدی در خرید واحدهای صندوق جسورانه رویش لوتوس داشتند تا در مجموع 350 هزار واحد از این صندوق به ارزش 105 میلیارد ریال خریداری شود. 
ارزش مبنای هر واحد سرمایه‌گذاری این صندوق یک میلیون ریال و مبلغی که برای هر واحد باید پرداخت می‌شد 300 هزار ریال معادل 30 درصد از این مبلغ بود و مابقی در تعهد سرمایه‌گذاران باقی ‌مانده است که در طول دوره سرمایه‌گذاری و پیرو فراخوان‌های مدیر صندوق باید ظرف مهلت تعیین شده بر اساس امیدنامه پرداخت شود. 
امروز همچنین فرابورس ایران دادوستد بیش از 130 میلیون ورقه به ارزش یک‌هزار و 306 میلیارد ریال را تجربه کرد که در مجموع بازارهای اول، دوم و پایه معامله‌گران شاهد نقل و انتقال 52 میلیون سهم به ارزش 157 میلیارد ریال بودند.
بالاترین حجم معاملات در بازار سهام فرابورس در حالی به نام شرکت اعتباری کوثر مرکزی رقم خورد که شرکت صنایع فولاد آلیاژی یزد بیشترین ارزش معاملات را تجربه کرد. 
در این میان بازار اوراق با درآمد ثابت نیز با معامله بیش از 902 هزار ورقه به ارزش بیش از 813 میلیارد ریال روبه‌رو شد و اسناد خزانه اسلامی مرحله نهم با نقل و انتقال 256 هزار ورقه به ارزش 219 میلیارد ریال در صدر این بازار ایستاد.
اوراق تسهیلات مسکن نیز با معامله 40 میلیارد ریال ورقه در محدوده قیمتی 712 تا 774 هزار ریال مورد مبادله قرار گرفت. بیشترین قیمت اوراق در حالی به تسه آبان 95 اختصاص یافت که کمترین قیمت آن مربوط به تسه تیرماه 93 بود.