صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

مدیر راهداری اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کردستان خبر داد:

فعالیت ۳۰ راهدارخانه ثابت و سیار در جاده‌های کردستان

مدیر راهداری اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کردستان گفت: در حال حاضر ۳۰ راهدارخانه ثابت و سیار و حدود ۵۰۰ دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین به منظور ارائه خدمات به مردم استان و مسافرانی که از جاده‌های استان تردد می‌کنند فعال است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان کردستان، مدرس‌گرجی با بیان اینکه مردم توجه جدی به توصیه‌های اداره کل هواشناسی استان داشته باشند، افزود: مردم باید به منظور جلوگیری از بروز هر مشکلی سفرهای خود را مدیریت و در زمان بارش و کولاک از سفرهای غیرضروری خودداری کنند.
وی از انجام ۳ هزار کیلومتر برف‌روبی از آغاز طرح زمستانه در استان خبر داد و گفت: ۲ هزار و ۵۰۰ تن ماسه و نمک نیز به منظور جلوگیری از یخ‌زدگی جاده‌ها مورد استفاده قرار گرفته است.
مدیر راهداری اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کردستان اضافه کرد: به ۱۵۰ نفر نیز از آغاز طرح زمستانه تاکنون در سطح جاده‌های استان امدادرسانی شده است و ۱۰۰ دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین شامل سواری و اتوبوس و غیره که در این مدت به دلیل بارش برف و باران دچار مشکل شده بودند، توسط راهداران تخلیه شده است.
مدرس‌گرجی کمبود اعتبارات در زمینه نگهداری راه‌ها را از مهم‌ترین مشکلات این حوزه دانست و گفت: یک هزار کیلومتر از حدود ۸ هزار کیلومتر طول شبکه راه‌های استان به‌عنوان راه شریانی تعریف شده که اعتبارات نگهداری آن از محل اعتبارات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تأمین می‌شود.
به گفته وی، هزینه نگهداری راه‌های غیرشریانی که حدود ۷ هزار کیلومتر برابر با ۸۷ درصد طول شبکه راه‌های استان باید از محل منابع استانی تأمین شود که نیاز به نگاه ویژه متولیان امر دارد.
مدیر راهداری اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کردستان اقدامات ساخت و نگهداری راه‌ها در استان کردستان به واسطه کوهستانی و صعب‌العبور بودن را سخت‌تر از سایر استان‌ها دانست و گفت: یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر عملیات خط‌کشی در راه‌های استان و با صرف اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال در شش‌ماهه اول سال جاری اجرا شده است.
به گفته مدرس‌گرجی، ۲۶ مقطع پر تصادف در راه‌های استان با همکاری فرماندهی پلیس‌راه استان شناسایی شده و عملیات آشکارسازی  و ایمن‌سازی از جمله اجرای نقوش هشداردهنده، شیار و نصب علائم عمودی این نقاط در حال انجام است.