صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

آغاز به‌ کار مرکز شتاب دهنده کسب و کار سلامت در شیراز

شتاب دهنده‌ها، یکی از اصلی‌ترین مراکز حمایتی استارتاپ‌ها برای کاهش ریسک شکست و اتلاف آنها است و به سازمانی گفته می‌شود که با حمایت همه جانبه از کسب و کارهای نوآورانه، دانش بنیان و برای توسعه اکوسیستم کارآفرینی یک منطقه تلاش می‌کنند.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی شنبه 4 دی در مراسم آغاز به‌کار مرکز شتاب‌دهنده کسب و کار دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: بحث مراکز شتاب دهنده کسب و کار را در سطح معاونت بهداشتی وزارتخانه مطرح و بررسی کرده و مصوبات لازم را ارایه می‌کنیم.
علی نوبخت گفت: اگر لازم باشد لایحه مربوط به این مراکز آماده و برای بررسی بیشتر به مجلس شورای اسلامی، ارایه می‌شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، نیز گفت: این مرکز محل مراجعه جوانان با استعداد و خلاق و ارائه مشاوره توسط تیم‌های تخصصی به آنان خواهد بود.
محمدهادی ایمانی خاطرنشان کرد: با این شیوه، خطر شکست‌ در انجام کارها پایین می‌آید و این جوانان به سمت موفقیت پیش می‌روند.
رئیس هیئت مدیره شتاب دهنده کسب و کار نوران نیز گفت: شتاب دهنده‌ها، نهادهای حمایتی برای کسب و کارهای نوپا هستند.
محمدمهدی ظاهرنسب افزود: نگاه ما به کسب و کار به صورت کلان است، باید به تمام اجزای یک اکوسیستم که نیاز است در آن کارآفرینی شکل بگیرد، توجه شود.
او اضافه کرد: شتاب دهنده یک موضوع جدید است که دو سال قبل وارد کشور شد و برای نخستین بار در شیراز وارد عرصه سلامت می‌شود.
ظاهرنسب گفت: کسب و کارهای نوپا، نمونه قبلی ندارد و تقلید و کپی از طرح‌های دیگر نیست، این کسب و کارها با نگاه دانش بنیان و علمی شکل می‌گیرند. کسب و کارهای نوپا در فضایی پیش می رود که ایده پردازی و راه حل‌ها، جواب بدهد و مشتری برای این کسب و کارها وجود داشته باشد؛ خطر شکست پذیری این کسب و کارها در دنیا 95 درصد است و باید مراکزی مانند اینجا وجود داشته باشد تا با خیال آسوده و در محیطی خلاق، بتوانیم از ایده‌های هم استفاده کنیم.