صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

نخستین گوشی انعطاف پذیر چه زمانی وارد بازار می‌شود؟

بدون شک داشتن یک گوشی انعطاف پذیر که به راحتی خم شده و در جیب شما قرار بگیرد، رویایی دوست داشتنی است که هیچ‌کس نمی‌تواند محبوبیت آن را کتمان کند.
 حال یک شرکت فعال در این حوزه ادعا می‌کند که تا یک سال دیگر، شاهد حضور نخستین نسل از این دستگاه‌ها در بازار خواهیم بود.
نخستین آیفون شرکت اپل همراه با یک نمایشگر لمسی، انقلاب بزرگی را در صنعت ساخت تلفن همراه به وجود آورد و حالا به نظر می‌رسد انقلاب بعدی، پیدایش دستگاه های انعطاف پذیر و تاشو خواهد بود.
به نقل از شرکت کولون (یک عضو مهم در توسعه تکنولوژی نمایشگرهای انعطاف پذیر)، سه الی پنج شرکت تکنولوژی وجود دارد که تا سال 2018 نخستین گوشی انعطاف پذیر خود را روانه بازار خواهند کرد. این شرکت همچنین ادعا می‌کند که یک سال پس از آن نیز شاهد به محبوبیت رسیدن چشم‌گیر این دستگاه‌ها خواهیم بود و پیش‌بینی می‌شود مدل‌های حاوی نمایشگر انعطاف پذیر تا آن زمان، 20 درصد بازار موبایل کره جنوبی را در دست بگیرند.
نخستین گوشی انعطاف پذیر
شما شاید تا به حال نام کارخانجات کولون را نشنیده باشید، اما به معنای واقعی آن‌ها تنها شرکتی در دنیا هستند که قادر به تولید انبوه پلی آمید بی‌رنگ مورد نیاز برای فیلم‌های انعطاف پذیر بوده که جایگزین ورق‌های شیشه‌ای سفت و سخت نمایشگرهای کنونی خواهد بود. این کمپانی، تامین‌کننده قطعات مورد نیاز کمپانی‌های بزرگ حوزه صنعت نمایشگرها نظیر ال جی و سامسونگ است که در حال حاضر خود را آماده‌ی یک رقابت جذاب و نفس‌گیر در بازار دیوایس های منعطف می‌کنند؛ بنابراین کولون را باید به نوعی مادر این تکنولوژی نامید.
این شرکت کره‌ای می‌گوید که سال آینده نخستین گوشی انعطاف پذیر به صورت جدی تولید انبوه شده و روانه بازار می‌شود. شعاع خمیدگی نمایشگر این دستگاه‌ها 5 میلی‌متر خواهد بود و این در حالیست که به عقیده تحلیل‌گران، این شعاع قرار بود 1 میلی‌متر باشد. هرچند که شعاع دومی ایده آل‌تر است و لمس از هر دو طرف نمایشگر را به ارمغان میاورد؛ اما با توجه به مسائل امنیتی، کمپانی‌های حوزه تکنولوژی به احتمال زیاد در ابتدا نمایشگرهایی با شعاع خمیدگی 5 میلی‌متر را روانه بازار خواهند کرد و به تدریج از میزان آن می‌کاهند.
انتظار می‌رود، پلی آمید بی‌رنگ انعطاف پذیر تولید شده توسط کولون برای اکثر دستگاه های تاشویی که در آینده روانه بازار خواهند شد، مورد استفاده قرار گیرد. این کمپانی کره‌ای ماه آگوست عنوان کرد که موفق به تولید انبوه این فیلم‌ها شده و می‌تواند قطعات مورد نیاز 100 میلیون گوشی انعطاف پذیر در سال 2018 میلادی را تامین کند.