صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

در بازدید مسئولان استانی سیستان و بلوچستان مطرح شد:

افزایش سرعت طرح‌های ریلی سیستان و بلوچستان

استاندار سیستان وبلوچستان گفت: رئیس جمهوری دستور اختصاص پنج هزار میلیارد ریال را برای ادامه پروژه راه آهن چابهار- زاهدان به رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور ابلاغ کرده است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی علی اوسط هاشمی روز چهارشنبه در جریان بازدید از طرح های عمرانی در دست اجرای نیکشهر  اظهار داشت: طبق  ابلاغیه رئیس جمهوری به سازمان برنامه و بودجه مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان به راه‌آهن چایهار زاهدان اختصاص یافت.
وی افزود: دولت با وجود شرایط سخت اقتصادی طرح‌های بزرگ ملی در سیستان وبلوچستان مانند راهآهن را نه تنها تعطیل نکرده بلکه با سرعت در دست اجرا قرار داده و برای تکمیل این طرح‌ها و حل مشکلات اعتباری آنها از هیچ کوششی دریغ نمی‌کند.
اوسط هاشمی ادامه داد: جای خوشحالی است که در همه شهرهای سیستان و بلوچستان به ویژه نیکشهر طرح های عمرانی با شتاب در حال تکمیل است.
استاندار سیستان و بلوچستان از ورزشگاه ۲ هزار نفری، کلینیک تخصصی بهداشتی و سد خیرآباد بازدید و بر تسریع در تکمیل آنها تاکید کرد.  
فرماندار نیکشهر نیز در بازدید استاندار و هیات همراه از قطعه سوم پروژه راهآهن چابهار- زاهدان - مشهد اظهار داشت: این قطعه در حدفاصل ۱۴۵ تا ۲۰۶ کیلومتری نیکشهر واقع شده که تاکنون با انجام ۷۵درصد عملیات خاکبرداری و حدود ۵۰ درصد خاکریزی پیشرفت داشته است.
صاحب گل صالحی از تلاش استاندار برای توسعه، عمران و آبادانی نیکشهر قدردانی کرد و گفت: طرح راه‌آهن در حوزه این شهرستان پیشرفت خوبی داشته است و از این بابت از دولت تشکر ویژه می کنیم.
وی حل مشکلات تامین اعتبار و پرداخت بدهی این طرح بزرگ ملی را خواستار شد.  
به گزارش ایرنا فرماندار نیکشهر افزود: سد خیرآباد نیکشهر با وجود ظرفیت ۲۷ میلیون مترمکعبی هم اینک تنها چهار میلیون و ۶۰۰ هزار مترمکعب آب ذخیره دارد و شهر نیکشهر با بحران بی آبی رو به رو است.