صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

۵ دلیل برای آنکه هواوی P9 را بخریم

هواوی که حال به سومین تولیدکننده بزرگ گوشی‌های هوشمند در دنیا تبدیل شده است، پرچمدار عالی امسال خود را با دوربین دوگانه معرفی کرد.

به گزارش کسب وکار نیوز به نقل از آی تی رسان، هواوی که زمانی در کشور ما به‌عنوان برندی نامناسب و محصولات آن نیز به عنوان چینی نامرغوب شناخته می‌شد، امروزه فروش بسیار بالایی را تجربه می‌کند که البته این میزان فروش بالا علاوه‌بر قیمت خوب در برابر امکانات، به‌دلیل افزایش کیفیت مثال‌زدنی محصولات این شرکت نیز هست. در زیر به ویژگی‌های مثبت هواوی P9 جهت خرید می‌پردازیم.

۱. طراحی و کیفیت ساخت فوق‌العاده
مطمئن باشید که با لمس این گوشی هوشمند از کیفیت ساخت آن متعجب خواهید شد. این پرچمدار کاملا فلزی علاوه‌بر طراحی بسیار خوب و توجه به جزئیات در تولید آن، کیفیت بسیار بالایی دارد که می‌توان آن را با محصولات اچ‌تی‌سی و حتی اپل نیز مقایسه نمود. هواوی P9 تنها ۷ میلی‌متر ضخامت و ۱۴۴ گرم وزن دارد که باعث قرارگیری آن در جمع باریک‌ترین و سبک‌ترین پرچمداران فلزی بازار می‌شود، برای مقایسه می‌توان به اچ‌تی‌سی ۱۰ اشاره نمود که با وجود اندازه نمایشگر یکسان دارای ضخامت ۹ میلی‌متری و وزن ۱۶۱ گرمی است.
۲. دوربین‌ دوگانه باکیفیت
این محصول هواوی همانند ال‌جی G5 و آی‌فون ۷ پلاس دارای دوربین دوگانه است ولی کارکرد دوربین دوم آن با دیگر محصولات موجود در بازار کاملا متفاوت است. دوربین دوگانه ۱۲ مگاپیکسلی این دستگاه با همکاری شرکت معروف آلمانی لایکا تولید شده که وظیفه یکی از سنسورهای آن ثبت تصاویر رنگی و وظیفه دیگری ثبت تصاویر سیاه و سفید است، درکنار این دوربین شاهد استفاده از فلاش LED دوگانه نیز هستیم. با حسگر دوم که مونوکروم است، می‌توانید تصاویر سیاه و سفید بی‌نظیری ثبت کنید و همچنین این سنسور به سنسور دیگر نیز کمک کرده و تصویر نهایی از ترکیب این دو دوربین به‌دست می‌آید. علاوه‌بر بر مزایای بالا، سنسور دوم می‌تواند تا ۳ برابر نور بیشتری را جذب کند که آن را تبدیل به گزینه‌ای مناسب برای ثبت تصاویر در محیط‌های کم‌نور می‌کند.
۳. سخت‌افزار قدرتمند
هواوی در تمامی پرچمداران خود از چیپ‌ست‌های خانگی استفاده می‌کند که اگرچه در اوایل نسبت به رقبا قدرت کمتری داشت، ولی هر ساله هواوی در حال کم کردن این فاصله است. پردازنده Hisilicon Kirin 955 استفاده شده در این دستگاه دارای هشت هسته با فرکانس‌های ۱.۸ و ۲.۵ گیگاهرتز بوده که قدرت بالایی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. متاسفانه قدرت پردازنده گرافیکی Mali-T880 MP4 موجود در این گوشی هوشمند نسبت به رقبای دیگر کمتر است ولی توسط آن کاربر قادر به اجرای تمامی بازی‌های موجود در پلتفرم اندروید بدون هیچ مشکلی خواهید بود. در گذشته نه‌چندان دور اکثر محصولات هواوی دارای کندی یا لگ در رابط کاربری بودند که خوشبختانه این شرکت چینی هرساله این مشکل را کم‌رنگ‌تر می‌کند و در P9 نیز با وجود سخت‌افزار قدرتمند همراه با ۳ گیگابایت رم و بهینه‌سازی‌های نرم‌افزاری، هیچ‌گونه کندی یا لگ را تجربه نخواهید کرد.
۴. ویژگی‌های نرم‌افزاری دوربین
اگرچه رابط کاربری محصولات هواوی شباهت زیادی به محصولات اپل دارند ولی این شبیه بودن دلیل مناسبی برای چشم‌پوشی از ویژگی‌های بالای آن نیست. این رابط کاربری قابلیت‌های شخصی‌سازی زیادی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد که این امکانات در دوربین به کمال خود می‌رسد. شاید وقتی که برای اولین‌بار وارد برنامه دوربین این دستگاه می‌شوید شاهد ویژگی خاصی نباشید ولی با کمی کلنجار رفتن با آن تازه متوجه اشتباه خود می‌شوید! اگر در رابط کاربری دوربین به سمت راست سوایپ کنید، وارد بخش تنظیمات می‌شوید که در این قسمت گزینه‌های زیادی پیش‌ روی شماست. در بخش تنظیمات می‌توانید صدای شاتر دوربین را به‌راحتی قطع کنید، موردی که شاید در دیگر گوشی‌های هوشمند نیازمند تجربه باشد! تنظیمات دستی و بخش Film Mode، بخش Ultra SnapShot، بخش Object Tracking، بخش Night Shot و بخش جالب Light Painting مهم‌ترین و جذاب‌ترین ویژگی‌هایی است که در دسترس کاربر قرار می‌گیرد. 
۵. قیمت مناسب
مسلما یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای خرید وسیله‌ای جدید، قیمت آن است که ارزش خرید یک کالا را نشان می‌دهد، البته برخی محصولات همانند تولیدات اپل به‌علت برند خود دارای قیمت بالایی بوده و خریداران مخصوص خود را نیز دارند. هواوی P9 یکی از باارزش‌ترین پرچمداران موجود در بازار است که علاوه‌بر مشخصات و کیفیت بالا، قیمت مناسبی را نیز از خریدار طلب می‌کند. قیمت مناسب، کیفیت ساخت بالا، مشخصات فنی قدرتمند و پشتیبانی خوب هر گوشی هوشمند را تبدیل به گزینه‌ای مناسب برای خرید می‌کند که پرچمدار هواوی نیز از این قاعده مستثنی نیست.