صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

مدیر املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی کردستان خبر داد:

رفع تصرف بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان از اراضی ملی کردستان در ۹ ماهه امسال

مدیر املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی کردستان گفت: ۳۵۰ هزار مترمربع از زمین‌های دولتی در استان در ۹ ماهه سال جاری رفع تصرف شد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی کردستان، فرشاد سرحدی مدیر املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی کردستان گفت: ارزش ریالی این زمین‌ها بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال برآورد شده و تمامی آن‌ها در محدوده و حریم شهری قرار دارد.
به گفته وی امسال ۱۲۱ مورد تصرف غیرمجاز توسط کارشناسان حقوقی این اداره کل گزارش شده و نهادهای قضایی استان نیز با همکاری تنگاتنگ پیگیری‌های قانونی خود در این راستا را انجام می‌دهند
وی با اشاره به اینکه رفع تصرف اراضی از ابتدای سال ۹۲ تاکنون رشد سعودی داشته است، افزود: میزان رفع تصرف در سال‌های ۹۲ و ۹۳ کمتر از ۱۰ هکتار بود اما این میزان در سال ۹۴ به ۲۸ هکتار و امسال نیز به ۳۵ هکتار رسیده است.
مساحت زمین‌های ملی محدوده و حریم شهرهای کردستان که توسط راه و شهرسازی حفاظت می‌شود ۴۰ هزار هکتار با ارزش تقریبی ۱۰۰ هزار میلیارد ریال بوده و تاکنون برای بیش از ۱۲ هزار آن سند ثبتی صادر شده است.
مدیر املاک اداره کل راه و شهرسازی استان کردستان افزود: هم‌اکنون ۲۵ کارشناس حقوقی این اداره کل، مسئول پیگیری بیش از ۲ هزار پرونده حقوقی و کیفری مطرح در دادگاه‌ها هستند.
به گفته سرحدی، با تشکیل یگان حفاظت در اداره کل راه و شهرسازی از تابستان امسال کار حفاظت از اراضی ملی و اجرای احکام رفع تصرف از آن‌ها با سرعت و قدرت بیشتری در حال انجام است.
مردم می‌توانند هرگونه تصرف و تعرض به اراضی ملی در محدوده و حریم شهرها را با تماس با شماره تلفن ۳۳۱۵۸۷۹۴ به اداره کل راه و شهرسازی استان کردستان و یا شهرستان‌ها اطلاع دهند.
در راستای تحقق دستورالعمل‌ها و ابلاغیه‌های سازمان ملی زمین و مسکن اداره کل راه و شهرسازی کردستان اقدامات متنوعی را انجام داده و کارهای زیادی در دستور کار دارد.